Pomysły na teksty blogowe dla sklepów

Blogowanie to popularna forma publikowania treści w Internecie. Polega na prowadzeniu bloga, czyli strony internetowej, na której autorzy publikują regularne wpisy na różne tematy. Wpis na blogu może mieć formę artykułu, recenzji, komentarza, relacji z podróży, przepisu kulinarnego czy poradnika.

Pisanie bloga daje autorom możliwość wyrażenia swoich poglądów i pasji, a także dzielenia się swoją wiedzą i doświadczeniem z innymi. Blogowanie może być również sposobem na budowanie swojej marki osobistej lub biznesowej, a także na nawiązywanie kontaktów z innymi ludźmi zainteresowanymi podobnymi tematami.

Do zalet blogowania należą m.in. możliwość tworzenia wartościowych treści, rozwijanie swojego warsztatu pisarskiego, budowanie społeczności czy pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych. Wymaga jednak dużo pracy i zaangażowania, aby blog był regularnie aktualizowany i cieszył się popularnością wśród czytelników.

  1. Wiesz z jakimi problemami najczęściej stykają się Twoi klienci i rozwiąż je i publikuj porady online, wypisz kilka sposobów rozwiązania problemu
  2. Zaproś do wypowiedzi ekspertów z którymi współpracujesz z Twojej branży lub branży pokrewnych
  3. Dodaj na bloga darmowe materiały do pobrania np. po zapisie na newsletter, stwórz artykuł w formie ich zajawki.
  4. Zaproś klientów, aby wypowiedzieli się o Waszej wspólnej współpracy, będzie to świetny sposób na dobre opinie.
  5. Pokaż swoją drogę do osiągnięcia konkretnego celu, zainspiruj swoich czytelników.
  6. Pokaż swoje działania od podszewki, zaprezentuj swój dzień pracy, z życia, urlopu.
  7. Zaprezentuj swoją wiedzę z branży, na której się znasz. Omów trendy, nowości, ciekawostki.
  8. Artykuły do poczytania do kawki, dla rozrywki są bardzo ważne, także na blogu branżowym. Wzbudzają zaufanie i kontrowersje, nie bój się prezentować niepopularnych przekonań.
  9. Stwórz na blogu artykuły z recenzjami przeczytanych książek, używanych narzędzi, usług produktów.
  10. Napisz artykuł z poleceniami np. inspirujących osób, blogów, ciekawych produktów i innych rzeczy, które lubisz i polecasz!
  11. Używasz jakiś produktów, narzędzi? Przygotuj szczegółowe testy i zamieść je na swoim blogu.
  12. Przygotuj wpis w formie rankingu najlepszych / najgorszych. Wiesz czego szukają Twoi klienci.
  13. Jesteś na jakiejś konferencji, koncercie lub inny wydarzeniu? Zrelacjonuj je!
  14. Opisanie krótko w postaci słownika zagadnień z Twojej dziedziny to genialny wpis. Uporządkuj alfabetycznie i wpis gotowy!
  15. Opisz najbardziej powszechne błędy z Twojej dziedziny. Taki artykuł pomoże uniknąć błędów wśród Twoich klientów.
  16. Zmonetyzuj bloga poprzez wpis w formie współpracy z inną marką lub z zamieszczeniem linków afiliacyjnych.
  17. Zrób artykuł z zestawieniem narzędzi, które używasz na co dzień.
  18. Prowadzisz podcast, nagrywasz video, obejrzałeś ciekawy film? Przygotuj artykuł w formie transkrypcji lub recenzji takich materiałów
  19. Stwórz artykuł w formie punktów do odhaczenia, aby czytelnicy mogli łatwo i szybko sprawdzić się.

Wynajmij copywritera

Jeśli jednak z jakiegoś powodu nie jesteś w stanie systematycznie publikować treści na blogu, wynajmij osobę która będzie to robiła za ciebie. Copywriter głównie tworzy teksty i slogany wykorzystywane w reklamie. W jego kompetencjach często leży również przygotowanie scenariuszy do spotów reklamowych oraz redakcja tekstów. Copywriter jest autorem tekstów nie tylko na stronach internetowych, lecz także na ulotkach, plakatach, folderach itp.

Jak napisać bloga dla mojego sklepu?

Aby stworzyć bloga ze swoim sklepem internetowym, masz dwie opcje: hostuj go na swojej platformie lub poza nią. Ważną rzeczą jest to, że w obu przypadkach pozostaje widoczny i połączony z Twoją witryną.

Zostaw link w swoim menu, prosty „Blog” jest dobry! Niektóre inne używane terminy to: zasoby, akademia, biblioteka, publikacje, nauka, przewodniki, porady.

Z punktu widzenia SEO w 100% zaleca się, aby Twój blog był hostowany na Twojej platformie, ponieważ im więcej jakościowych stron powiążesz ze swoją domeną, tym lepsze będą Twoje rankingi w Google.

Co pisać na blogu biznesowym?

Blog biznesowy to jeden z najbardziej opłacalnych i najłatwiejszych sposobów promowania firmy. Dobrze zrobione, może przyciągnąć ruch do Twojej witryny, zwiększyć sprzedaż, ustanowić Cię jako autorytet w swojej branży, a także pomóc Ci dotrzeć do nowych rynków. Niestety, wiele małych firm jeszcze nie odkryło zalet tego narzędzia. Uzasadnione przyczyny wahają się od braku czasu na pisanie postów na blogu po brak pomysłów na wartościowe posty. Oto moje najważniejsze wskazówki dotyczące pisania i budowania odnoszącego sukcesy bloga biznesowego.

Twój blog, podobnie jak Twoja strona internetowa, nie jest dla Ciebie. To dla Twoich klientów, więc pisz dla nich. Idealnie byłoby, gdyby Twój blog miał na celu rozwiązanie problemu Twoich klientów lub dostarczenie świeżego wglądu w Twoją branżę.

Jakie są dobre pomysły na blogowanie?

Znajdź słowa kluczowe i wyrażenia, które są najczęściej wyszukiwane w Twojej niszy. Aby to zrobić, możesz skorzystać z narzędzia do planowania słów kluczowych Google Ads, Moz lub Semrush.

Sprawdź narzędzie SENUTO.com, które pomaga tworzyć treści

Czytaj inne blogi w swojej branży, aby znaleźć inspirację. A kiedy podoba Ci się treść, zadaj sobie pytanie: dlaczego to na mnie wpłynęło? Czerp inspirację z przeszkód, które napotykasz w swojej pracy i które mogą napotkać Twoi klienci. Jeśli masz wiele słów kluczowych dla pozycji, możesz opublikować serię postów na ten sam temat.

Podobne wpisy