Wyszukiwanie obrazów Google dla e-commerce 

Wyszukiwanie obrazów Google dla e-commerce 

Wyszukiwanie obrazów Google dla e-commerce i kilka sposobów optymalizacji obrazów produktów e-commerce i indeksowania ich w wyszukiwarce Google w celu uzyskania wysokiej jakości ruchu z zamiarem zakupu. Nie wiem czy wiesz ale trzy czwarte internautów regularnie robi wyszukiwanie obrazów Google przed dokonaniem zakupu.  Jeśli chodzi o zakupy online, zdjęcia produktów tworzą pozytywne wrażenia dla potencjalnych klientów a wielu ekspertów twierdzi, że przedstawianie profesjonalnych zdjęć produktu pomaga zmniejszyć lęk przed zakupem, co skutkuje lepszą konwersją i niższymi stopami zwrotu.

Wyszukiwanie obrazów Google dla e-commerce

Zoptymalizowane obrazy produktów mogą zwiększyć pozyskiwanie nowych klientów w witrynach e-commerce. Połączenie odnajdywania aktualnych i dokładnych informacji o produktach, takich jak zdjęcia, jest kluczem do zaciekawienia kupującego w Grafice Google. Oto dlaczego Grafika Google oferuje doskonałą okazję do pozyskania ruchu wysokiej jakości.

Grafika Google: co się zmieniło?

Od kiedy Google nawiązał współpracę z Getty Images, stworzyli razem nowy interfejs wyników wyszukiwania dla użytkowników grafiki Google. W wyniku tej współpracy firma Google ogłosiła dwie duże zmiany w wyszukiwarce obrazów, które zmieniają sposób wyświetlania zindeksowanych obrazów przez Google i kierowania ruchu do wydawców. Google skasował opcję „Wyświetl obraz” i zastąpił ją „Odwiedź witrynę”, teoretycznie przenosząc ruch z wyszukiwarki Google do witryn wydawców.

Specjaliści od marketingu e-commerce dostali ogromną szansę na stworzenie nowego lub ulepszonego kanału pozyskiwania klientów dzięki wyszukiwarce grafiki Google. Oto trzy sposoby optymalizacji zdjęć produktów i indeksowania ich w wyszukiwarce Google w celu uzyskania wysokiej jakości ruchu z zamiarem zakupu.

 

Poznaj podstawy optymalizacji obrazu

Opisowe nazwy plików są kluczem do znalezienia obrazów produktów. Ponadto będziesz chciał dodać zoptymalizowany tekst alternatywny. Atrybuty alt obrazu są niezbędne w witrynach e-commerce na wypadek, gdyby obraz się nie ładował.  Google używa również tekstu alternatywnego do zrozumienia kontekstu obrazu, co zostało potwierdzone przez zespół webmasterów Google.

Oznacz swoje obrazy

Używanie znaczników strukturalnych pozwala markom przyciągać potencjalnych użytkowników, którzy szukają produktów do kupienia w Google lub zdjęć zawierających sprzedawane przez Ciebie produkty. Zatem utrzymuj dokładność i aktualność informacji o produktach, aby Twoi klienci znajdowali odpowiednie, aktualne produkty w obrazach Google.  Google sugeruje dodanie znaczników do stron produktów, aby mogły dostarczać szczegółowe informacje o produkcie w rozszerzonych wynikach wyszukiwania, w tym w Grafice Google. Osoby poszukujące z dużym zaangażowaniem mogą zobaczyć cenę produktu, dostępność i oceny recenzji wyświetlane w wynikach wyszukiwania.

Google włączyło nowy raport „Produkty” w Search Console dla witryn e-commerce, które używają znaczników strukturalnych do adnotacji informacji o produktach. Ten nowy raport pozwala zobaczyć wszelkie problemy dotyczące znaczników w Twojej witrynie. Gdy problem zostanie rozwiązany, raportu można użyć do sprawdzenia jego rozwiązania problemu przez ponowne zindeksowanie stron, których dotyczy problem.

Pokaż informacje o produkcie w wyszukiwarce Google i grafikach Google

Inną koniecznością dla każdego specjalisty ds. marketingu e-commerce jest posiadanie dokładnych informacji o produktach wyświetlanych w wyszukiwarce Google i Grafice Google. Dzięki niedawnym zmianom w plikach danych o produktach Google możesz teraz aktualizować informacje o produkcie w czasie rzeczywistym, aby dopasować powiązane zapytania z wyszukiwań o dużej intencji lub kupujących.

Nowe rozszerzenie pliku danych produktów Google jest dobrodziejstwem dla marek detalicznych, którzy chcą prawidłowo wyświetlać informacje o swoich produktach (np. obrazy) w czasie rzeczywistym. Wyobraź sobie modową, która co kwartał zmienia swój asortyment produktów lub marki oferujące ekskluzywne serie produktów limitowanych, które wprowadzają i wycofują w wyszukiwarce i grafice Google.

Marketerzy mogą teraz łatwo przesyłać swoje pliki danych produktów i obrazy do Google Merchant Center, dzięki czemu mogą być natychmiast wyświetlane w wynikach wyszukiwania w wyszukiwarce internetowej i grafiki.

Wykorzystaj swoich klientów, aby uzyskać autentyczne obrazy

Wykorzystaj moc treści generowanych przez użytkowników, aby zwiększyć zaufanie i konwersje. Dodaj obrazy klientów w swojej witrynie e-commerce. Zachęć swoich klientów do publikowania zdjęć z Twoimi produktami na platformach takich jak Facebook i Instagram, a następnie ponownie wykorzystaj te treści na stronach produktów i kas.

Kompresuj swoje obrazy

Na koniec upewnij się, że Twoje obrazy ładują się szybko i są zoptymalizowane pod kątem szybkości. Istnieje wiele narzędzi, takich jak TinyPNG, które pomagają skompresować obrazy Twojej witryny. Zoptymalizowany rozmiar pliku zwiększa Twoje szanse na indeksowanie w Grafice Google. Właściwie przestrzegane i wykonywane, te sześć taktyk wyszukiwania obrazów może zapewnić Twojej witrynie e-commerce zwiększenie ruchu i sprzedaży.