Dobre nawyki e-commerce managera
Dobre nawyki e-commerce ułatwiają prace. Bez porządku i realizacji planu krok po kroku żaden plan nie wyjdzie. Skrupulatne zaplanowanie listy zadań to jeden z najcenniejszych nawyków dla każdego właściciela sklepu internetowego. Nie muszą to być szczegółowe listy (takie są mało skuteczne) wystarczy, że będziesz miał listę 3 rzeczy do wykonania każdego dnia zaczynając od tych najważniejszych czyli takich, które przy najmniejszym wysiłku przełożą się na największy wzrost sprzedaży w sklepie. Każdego dnia skreślaj wykonane zadanie i nie zaczynaj następnego do chwili aż nie zakończysz poprzedniego. Najprzyjemniejsze uczucie na koniec dnia jakie można sobie samemu zafundować to spojrzenie na listę ze wszystkimi skreślonymi zadaniami i myśl iż ten dzień był bardzo wartościowy i udało się wszystko wykonać.
Powinieneś posiadać 2 typy list: listy zadań na każdy dzień oraz listę kamieni milowych na poszczególne 12 miesięcy.
Dobre nawyki e-commerce lista codzienna:
- Czytaj newsy dotyczące branży w jakiej działa sklep
- Odpowiadaj osobiście jako właściciel na maile klientów e-maile od klientów
- Operacje (nieprzerwane funkcjonowanie Twojego e-sklepu)
- Znajdź codziennie 1 usprawnienie w działaniu sklepu, które zaoszczędzi czas o 30 sekund
- Przejrzyj statystyki i codzienne raporty Google Analytics
Dobre nawyki e-commerce lista miesięczna:
- Zaplanuj nadchodzącą sprzedaż z uwzględnieniem kalendarza
- Przygotuj działania reklamowe na okres 1 miesiąca
- Zaplanuj publikacje na blogu i w mediach społecznościowych
- Wskaż najlepiej i najgorzej sprzedające się produkty
- Zaplanuj treść wysyłanych newsletter’ów
- Przeczytaj każdy odebrany newsletter z konkurencyjnych sklepów
Dobre nawyki biznesowe
Wśród dobrych nawyków warto wdrożyć jeszcze dobre nawyki biznesowe:
- Przestań mówić, zacznij słuchać
- Otaczaj się mądrzejszymi ludźmi
- Zaryzykuj
- Myśl pozytywnie
- Nie przestawaj się uczyć
- Miej cel przed oczami