Dobre nawyki e-commerce managera

Dobre nawyki e-commerce  ułatwiają prace. Bez porządku i realizacji planu krok po kroku żaden plan nie wyjdzie.  Skrupulatne zaplanowanie listy zadań to jeden z najcenniejszych nawyków dla każdego właściciela sklepu internetowego.  Nie muszą to być szczegółowe listy (takie są mało skuteczne)  wystarczy, że będziesz miał listę 3 rzeczy do wykonania każdego dnia  zaczynając od tych najważniejszych czyli takich, które przy najmniejszym wysiłku przełożą się na największy wzrost sprzedaży w sklepie.  Każdego dnia skreślaj wykonane zadanie  i nie zaczynaj następnego do chwili aż nie zakończysz poprzedniego. Najprzyjemniejsze uczucie na koniec dnia  jakie można sobie samemu zafundować to spojrzenie na listę ze wszystkimi skreślonymi zadaniami i myśl iż ten dzień był bardzo wartościowy i udało się wszystko wykonać.

Powinieneś posiadać 2 typy list:  listy zadań na każdy dzień oraz listę kamieni milowych na poszczególne 12 miesięcy.

Dobre nawyki e-commerce lista codzienna:

  • Czytaj newsy  dotyczące branży w jakiej działa sklep
  • Odpowiadaj osobiście jako właściciel na maile klientów e-maile od klientów
  • Operacje (nieprzerwane funkcjonowanie Twojego e-sklepu)
  • Znajdź codziennie 1 usprawnienie w działaniu sklepu, które zaoszczędzi czas o 30 sekund
  • Przejrzyj statystyki i codzienne raporty Google Analytics

 

Dobre nawyki e-commerce  lista miesięczna:

  • Zaplanuj nadchodzącą sprzedaż z uwzględnieniem kalendarza
  • Przygotuj działania reklamowe na okres 1 miesiąca
  • Zaplanuj publikacje na blogu i w mediach społecznościowych
  • Wskaż najlepiej i najgorzej sprzedające się produkty
  • Zaplanuj treść wysyłanych newsletter’ów
  • Przeczytaj każdy odebrany newsletter z konkurencyjnych sklepów

Dobre nawyki biznesowe

Wśród dobrych nawyków warto wdrożyć jeszcze dobre nawyki biznesowe:

  1. Przestań mówić, zacznij słuchać
  2. Otaczaj się mądrzejszymi ludźmi
  3. Zaryzykuj
  4. Myśl pozytywnie
  5. Nie przestawaj się uczyć
  6. Miej cel przed oczami

Podobne wpisy