Obowiązki e-commerce managera
Obowiązki e-commerce managera. E-commerce manager to dość nowe stanowisko pracy. To osoba odpowiedzialna za doprowadzenie klientów do sklepu, wygenerowanie sprzedaży a także odpowiedzialna za obsługę klientów. Wzrost sprzedaży internetowej rok do roku powoduje że ludzi na tych stanowiskach brakuje na rynku z powodu wzrostu ilości sklepów internetowych a także z powodu dość dużej multi dyscyplinarności tego stanowiska. Ecommerce manager musi umieć komunikować się z programistami a także posiadać umiejętności sprzedażowe i marketingowe. Zakres obowiązków e-commerce manager’a to także ciągły rozwój ponieważ to co dzieje się w marketingu internetowym to ciągłe zmiany.
Obowiązki e-commerce managera
Rozpoczynając współpracę z e-commerce managerem powinniśmy wypracować strategię działań w zakresie sprzedaży internetowej. We współpracy z działami sprzedaży i marketingu offline należy wypracować wspólny sposób komunikacji online, tak aby klient mając kontakt z firmą w różnych kanałach trafiał na ten sam komunikat.
-
OBSŁUGA SPRZEDAŻOWA2 500 zł
Obowiązki e-commerce managera to:
- współpraca ze specjalistami odpowiedzialnymi za działanie sklepu. Dobra praca zespołowa zapewnić wygodę kupującym a także zapewnić bezpieczeństwo ich danych
- aktualizacja oferty produktowej,
- monitorowanie najważniejszych parametrów sklepu takich jak konwersja, czas wizyty, wartość koszyka, oglądalność …
Dobry e-commerce manager potrafi samodzielnie poprowadzić szereg działań marketingowych wykorzystując dostępne darmowe i płatne narzędzia, zarówno w zakresie optymalizacji witryny dla wyszukiwarek, działań mailingowych, programów partnerskich jak również zarządzania kampaniami reklam Adwords.
Każdy właściciel sklepu uruchamiając swój sklep powinien spróbować samodzielnie popracować na stanowisku e-commerce managera. Dzięki temu będzie w stanie w przyszłości delegować poszczególne zadania na nowych pracowników lub będzie umiał rozmawiać merytorycznie z wynajętymi zewnętrznymi podmiotami do poszczególnych zadań.
Wynagrodzenie w sektorze e-commerce menedżera
Wynagrodzenia na stanowisku e-commerce managera zależą od zakresu odpowiedzialności oddanej w ręce danego pracownika oraz posiadanych doświadczeń na podobnym stanowisku. Wzrastają wraz z wielkością prowadzonego sklepu. Na polskim rynku często spotykana jest następująca struktura wynagrodzeń (netto) oraz podział zakresu obowiązków:
- dyrektor e-commerce 150 000 zł / rocznie
zarządza cała strategią sklepu, odpowiada za całościowe wyniki sprzedaży - e-commerce marketing manager 80 000 zł / rocznie
zarządza poszczególnymi kanałami reklamy i odpowiada za skuteczność prowadzonych działań - specjalista e-commerce 50 000 zł / rocznie
odpowiada za bieżącą obsługę sklepu, zamówienia, produkty, dostawcy