Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym

Wersja mobilna sklepu

Wersja mobilna sklepu – dlaczego jest to ważne? Otóż ilość telefonów i urządzeń mobilnych wzrosła czterokrotnie od 2010 roku. Z różnych badań wynika iż Internauci lubią czytać o produktach na urządzeniach mobilnych ale zakupy w większości ponad 60%robimy na laptopach i komputerach stacjonarnych. W Polsce ok 15% ruchu pochodzi z urządzeń mobilnych i liczba ta wzrasta wraz z coraz popularniejszym i tańszym Internetem mobilnym.

Co ważne, konwersja z urządzeń mobilnych w sklepach jest znacznie wyższa niż z laptopów, w tym samym sklepie z tym samym towarem i z tymi samymi cenami.  Jedyna różnica to fakt iż użytkownik pracuje na urządzeniu mobilnym, wynika to z faktu iż użytkownicy tacy są bardziej zaawansowani pod względem używania Internetu i nie mają obaw z kupowaniem przez Internet.

Istnieją 2 metody budowania wersji mobilnej sklepu:

  1. poddomena  m.adressklepu.pl  –  gdzie programiści uruchamiają specjalnie przygotowaną wersje mobilną zubożoną o wszelkie możliwe elementy przeszkadzające w pracy na telefonie czy tablecie = dodatkowe niepotrzebne koszty
  2. responsive design – specjalnie zaprojektowany układ strony który dostosowuje się  dynamicznie do każdej rozdzielczości urządzenia – jest to obecnie preferowana przez Google wersja ponieważ w oceny wyszukiwarki zawiera te same treści co wersja na komputery

Chcąc zredukować koszty wdrożenia wersji mobilnej wystarczy zakupić szablon, który obsługuje różne rozdzielczości, koszt takiej inwestycji to maksymalnie 100$. Aktualnie najbardziej popularne systemy sprzedażowe np. jak Presta Shop obsługują w standardzie urządzenia mobilne

Taką samą oszczędność generujemy używając bloga na silniku WordPress, szablony i darmowe wtyczki, pozwalają wykryć mobilnych użytkowników mobilnych  i odpowiednio dopasować treść i układ strony do mniejszej rozdzielczości.

Zatem jeżeli planujesz uruchomić sklep, pamiętaj aby wykorzystać system, który wspiera użytkowników mobilnych.