Średnie roczne wydatki konsumentów online w Europie są najwyższe w Danii. Konsumenci w Danii wydają najwięcej w ciągu ostatniego roku w Internecie. Wyniki te zostały opublikowane w najnowszym raporcie firmy Direct Link. Zrozumienie zachowań konsumentów jest ważne dla sprzedawców internetowych. Uzyskanie wglądu w to, co ich potencjalni klienci uważają za ważne i na co wydają pieniądze, może pomóc im zoptymalizować sklep internetowy.

W czasie badania opublikowanego przez firmę Direct Link, która specjalizuje się w rozwiązaniach logistycznych i dystrybucji produktów na całym świecie, przebadano konsumentów w Belgii, Danii, Finlandii, Norwegii, Polsce, Hiszpanii, Szwecji i Wielkiej Brytanii. Raport daje wgląd w zachowania konsumentów i rozwój handlu elektronicznego na tych rynkach.

 

 

Niemcy i Wielka Brytania wciąż najsilniejszymi rynkami e-commerce

Podobnie jak w poprzednich latach, Niemcy i Wielka Brytania są nadal najsilniejszymi rynkami e-commerce w Europie. Oba rynki mają stosunkowo wysokie kwoty zakupów i wysoki udział e-commerce w połączeniu z dużą populacją. Według sondażu 62 miliony konsumentów w Niemczech robiło zakupy online w ciągu ostatniego roku, podczas gdy analogiczna liczba w Wielkiej Brytanii wynosi 49 milionów.

Średnie roczne wydatki online na osobę w Wielkiej Brytanii to 2,316 euro.

W Wielkiej Brytanii co najmniej 95 procent populacji robi zakupy online, a szacunkowe średnie wydatki na osobę rocznie wynoszą 2 316 euro. Następuje Szwecja, gdzie 96 procent populacji robi zakupy online. Wydają średnio 1932 euro na osobę rocznie. Zaskakujące jest jednak to, że chociaż Dania ma dość niską liczbę konsumentów robiących zakupy online, w porównaniu z resztą krajów, średnie roczne wydatki na osobę są najwyższe w porównaniu z innymi: 2 916 euro.