Wskaźniki e-mail marketingu to podstawy e-mail marketingu, rozpoczynając budowanie listy subskrybentów musisz poznać podstawowe wskaźniki email marketingu aby mierzyć skuteczność swoich działań. Dostawca usług poczty e-mail rozpocznie gromadzenie danych dotyczących wydajności niemal natychmiast po pierwszej wysyłce newslettera.  Oto kluczowe wskaźniki e-mail marketingu:

  • wskaźnik odbicia
  • wskaźnik dostarczenia
  • wskaźnik otwarcia
  • wskaźnik kliknięcia
  • wskaźnik anulowania subskrypcji

Zrozumienie wskaźników e-mail marketingu

Wszystkie wskaźniki możesz przetestować na darmowym systemie do email marektingu MaileLite.  Dzięki MailerLite możesz zacząć bezpłatnie działania email marketingfowe w swoim sklepie. Do dyspozycji masz edytor typu „przeciągnij i upuść” z interaktywnymi blokami treści, dzięki któremu uzyskasz bez programisty i grafika piękną i responsywną wiadomościom e-mail.  Edytor przeciągnij i upuść może używać gotowych szablonów newsletterów  oraz korzystać z darmowej biblioteka obrazów.

 

ZAŁÓŻ BEZPŁATNIE KONTO w MAILER LITE

 

 

Wskaźniki e-mail marketingu

Wskaźniki e-mail marketingu

 

Wskaźnik odbicia maili

Prawie wszystkie system wysyłające newslettery mają odbicia — sklasyfikowane jako „miękkie lub „twarde”. Miękkie odbicie to tymczasowa blokada dostarczania wiadomości e-mail, np. skrzynka pocztowa odbiorcy jest pełna. Twarde odbicia są trwałe. Usunięte adresy e-mail są powszechnym twardym odbiciem. Większość serwerów ponownie wysyła miękkie odbicia trzy razy w ciągu 24 godzin, ostatecznie klasyfikując je jako twarde odbicia w razie potrzeby.

Współczynniki odrzuceń zmieniają się w zależności od wieku listy i częstotliwości wdrożeń. Częste wiadomości e-mail mają zwykle mniejsze odbicia, ponieważ dostawcy mogą częściej identyfikować i usuwać odrzucone adresy e-mail. Z mojego doświadczenia wynika, że ​​większość list e-commerce ma współczynnik odrzuceń na poziomie około 1% (lub mniej). Jednak uśpiona lista może zawierać od 5% do 10%.

Wskaźnik dostarczalności

To odsetek wysłanych wiadomości e-mail minus odrzucenia, podzielony przez sumę. Wdrożenie z pięcioma odbiciami do 100 subskrybentów miałoby wskaźnik dostarczania 95%. Zatem współczynnik odrzuceń plus współczynnik dostarczalności powinien wynosić 100%. Większość list e-commerce wynosi od 98% do 100%. Ale 99% wskaźnik dostarczania może oznaczać 25% do głównej skrzynki odbiorczej i 74% do folderu spamu.

 

 

 

Wskaźniki otwarć

Dostawcy poczty e-mail umieszczają mały, niewidoczny obraz w każdym wdrożeniu. Odbiorca, który pobiera ten obraz, oznacza mail za „otwarty”.

Dzięki niemu możemy stwierdzić, ile wysyłanych przez nas maili zostało otwartych przez odbiorców. Open Rate można analizować na dwa sposoby, tj. biorąc pod uwagę unikalne otwarcie oraz nieunikalne otwarcie. Jednak zdecydowanie częściej uwzględnia się otwarcia unikalne, ponieważ to one dają jasny pogląd na to, ile osób zaangażowaliśmy do działania.

Open Rate oblicza się w bardzo prosty sposób – wystarczy podzielić liczbę otwartych maili przez liczbę wysłanych maili, a następnie pomnożyć wynik przez 100%. Przykładowo, jeśli wysłałeś 500 wiadomości, a 50 maili zostało otwartych, to Open Rate wynosi 10%.

Wskaźnik ten zmienia się w zależności od odbiorców, tematów i czasu wysyłki. Widziałem wskaźniki otwarcia e-commerce wahające się od niskich jednocyfrowych dla kampanii pozyskiwania subskrybentów do ponad 50% do docelowej, zaangażowanej grupy odbiorców. Wyzwalane wiadomości e-mail, takie jak wiadomości transakcyjne i ważne powiadomienia, zwykle mają najwyższy współczynnik otwarć.

Wskaźniki kliknięć

To wskaźnik zainteresowania odbiorców wiadomością e-mail. Pomiar kliknięć jest precyzyjny, w przeciwieństwie do otwarć. Unikalne kliknięcia to liczba klikniętych odbiorców. Promocyjne e-maile mają niższe współczynniki kliknięć. E-maile transakcyjne, takie jak powiadomienia o porzuconych koszykach, mają najwięcej. Ponadto wezwanie do działania w wiadomości e-mail silnie wpływa na kliknięcia.

Dostawcy poczty e-mail zazwyczaj zgłaszają współczynnik klikalności jako procent całkowitej ilości wysłanych wiadomości i otwarć. Powiedzmy, że 20 na 100 odbiorców otworzyło wiadomość e-mail, a pięciu kliknęło ją. Współczynnik klikalności wyniósłby 5%. Współczynnik „kliknij, aby otworzyć” wyniósłby 25% (5 podzielone przez 20). Typowe współczynniki kliknięć w e-commerce oscylują wokół 1%, a współczynniki kliknięć, aby otworzyć, wynoszą od 5% do 30%.

 

Wskaźnik rezygnacji z subskrypcji

To odsetek odbiorców, którzy kliknęli łącze rezygnacji z subskrypcji, podzielony przez liczbę dostarczonych wiadomości e-mail. Rezygnacje z subskrypcji nie są uwzględniane w współczynniku kliknięć wiadomości e-mail. Wskaźniki rezygnacji z subskrypcji e-commerce jest zwykle poniżej 1%. Skoki wskaźnika rezygnacji z subskrypcji wymagają natychmiastowego działania. Częstymi winowajcami są zmiany częstotliwości wysyłek, odbiorców lub treści wiadomości.