Jak prawidłowo wysłać newsletter
Jak prawidłowo wysłać newsletter? W ostatniej kampanii wyborczej Obama wykorzystał działania e-mail marketingowe, wynajął copywriterów i przeszedł do księgi rekordów zbierając w ten sposób 700 mln dolarów. Ty też możesz wykorzystać ten sam mechanizm docierając do swoich wyborców = klientów. Testuj wszystko co się da, podnoś skuteczność z każdą wysyłką analizując każdy element i wysyłaj ponownie.
Jak prawidłowo wysłać newsletter – Lista kontrolna
Budując treść maila wykorzystuj emocje, nasz mózg jest tak skonstruowany (podświadomość), że bardziej boi się straty niż uzyskanych korzyści, dlatego skuteczniejsze są oferty z limitowanym czasem lub ostatnie sztuki niż nowości które będą długo w ofercie.
- Zwracaj się bezpośrednio do swojego idealnego odbiorcy
- Przejdź do meritum już na samym początku
- Przekaż treść zwięźle wykorzystując prostotę słów i podstawowe techniki wpływania:
- Powtórz najważniejszą myśl
- Wskaż powody dlaczego i pokaż dowód społeczny: akceptacja i przynależność
- Używaj porównania i przenośni, które odnoszą się do rzeczy uważanych za prawdziwe
- Daj okazję bycia częścią czegoś większego
- Najlepiej sprzedają historie
Jak już opracujesz treść nie zapomnij o następujących rzeczach:
- Mierzenie skuteczności to podstawa, w email marketingu mierzymy między innymi następujące wartości: % otworzonych maili (zaangażowanie listy i skuteczność nagłówka), % przejść na stronę czyli liczba kliknięć (angażująca treść) , konwersję czyli jaki % odbiorców kupuje po przeczytaniu
- W zależności od programu jakim wysyłasz maile możesz mieć lub nie mieć tych analizy ale zawsze możesz wprowadzić – tagowanie Google tak aby w Google Analytics w widzieć skuteczność działań.
- Testowanie – zawsze szykujemy 2 wersje treści, tytułu czy innych elementów, partie testową wysyłamy do 10-15% naszej listy sprawdzając, która wersja generuje więcej otwarć i kliknięć. Potem można wysłać wiadomość do pozostałej grupy odbiorców z bardziej atrakcyjnym tytułem.
- Skuteczność wiadomości (konwersja) zależy od dopasowania treści do odpowiedniego momentu w czasie. Każdy odbiorca z listy jest w innym momencie na ścieżce decyzji zakupowej dlatego im lepiej dopasujesz treść do tego momentu tym uzyskasz większą konwersję.
- Dostarczaj unikatowej i wartościowej informacji, której szuka klient. Celem pierwszych maili nie powinna być sprzedaż a pomoc w rozwiązaniu jakiegoś problemu, z którym potencjalny klient ma problem np. wybór farby do drewna a na końcu ścieżki kiedy masz mail z porzuconym koszykiem. Na początku relacji pomagasz mailami w kategorii „jak zrobić…. ” a po pierwszym sfinalizowanym zakupie możesz już budować osobisty scenariusz rekomendacji kolejnych produktów.
- Intrygujący tytuł i początek maila zwiększa poziom otwieralności a tym samym zwiększa konwersji. Ten pierwszy fragment do 150 znaków i tytuł pokazują się jako pierwsze w skrzynce naszemu odbiorcy, zanim jeszcze otworzy wiadomość. Im bardziej zaintrygujesz tym zwiększysz % otworzonych maili.
- W zależności do kogo wysyłasz swoje maile musisz sprawdzić czy wolą tekstowe proste maile czy takie z obrazkami. Maile produktowe powinny zawierać obrazki a maile z intrygująca treścią krótkie akapity tak aby czytelnik nie musiał długo się zastanawiać o co nam chodzi.
- Zawsze samodzielnie sprawdź poprawność linków, nie ma nic bardziej dołującego jak wysłany mail do 10 000 klientów z błędem „brak strony”, jeżeli się tak stanie wyślij korektę w drugim mailu i coś co rozładuje sytuację np. kupon rabatowy. Wykorzystałem taki błąd kiedyś celowo i także uzyskałem wysoką konwersję.
- Zaplanuj całą serię wysyłek (tak jak ten kurs) dzięki czemu uzyskasz bliższą relacje z odbiorcami i zaoferujesz im „wspólną podróż”. Ludzie z natury lubią podtrzymywać relacje, które nie wymagają wielkiego angażowania emocjonalnego i które dają im długoterminowe korzyści.
- Wykorzystaj znajomych twojego odbiorcy, przygotuj treść którą będzie chciał się podzielić ze swoimi znajomymi, najczęściej będą to osoby które mogą być tak samo twoimi klientami a jak zapewne wiesz osobista rekomendacja jest największym łamaczem oporu przed zakupami danego produktu.
- Przez pierwsze 10 wysyłek badaj różne formy i treść wysyłanych wiadomości dzięki czemu sprawdzisz jaki typ wiadomości najlepiej działa na sprzedaż. Każda grupa odbiorców może chcieć otrzymywać inny format maila zarówno w zakresie treści jak i formy wiadomości.