Jak prawidłowo wysłać newsletter

Jak prawidłowo wysłać newsletter? W ostatniej kampanii wyborczej Obama wykorzystał  działania e-mail marketingowe, wynajął  copywriterów  i przeszedł  do księgi rekordów zbierając w ten sposób 700 mln dolarów.  Ty też możesz wykorzystać ten sam mechanizm docierając do swoich wyborców = klientów.  Testuj wszystko co się da, podnoś skuteczność z każdą wysyłką analizując każdy element i wysyłaj ponownie.

Jak prawidłowo wysłać newsletter – Lista kontrolna

Budując treść maila wykorzystuj emocje, nasz mózg jest tak skonstruowany (podświadomość),  że bardziej boi się straty niż uzyskanych korzyści, dlatego skuteczniejsze są oferty z limitowanym czasem lub ostatnie sztuki niż nowości które będą długo w ofercie.

  • Zwracaj się bezpośrednio do swojego idealnego odbiorcy
  • Przejdź do meritum już na samym początku
  • Przekaż treść zwięźle  wykorzystując prostotę  słów i podstawowe techniki wpływania:
  • Powtórz najważniejszą myśl
  • Wskaż powody dlaczego  i pokaż dowód społeczny: akceptacja i przynależność
  • Używaj porównania i przenośni, które odnoszą się do rzeczy uważanych za prawdziwe
  • Daj okazję bycia częścią czegoś większego
  • Najlepiej sprzedają historie

Jak już opracujesz treść nie zapomnij o następujących rzeczach:

  • Mierzenie skuteczności to podstawa, w email marketingu mierzymy między innymi następujące wartości:  % otworzonych maili (zaangażowanie listy i skuteczność nagłówka), % przejść na stronę czyli liczba kliknięć (angażująca treść) , konwersję czyli jaki % odbiorców kupuje po przeczytaniu
  • W zależności od programu jakim wysyłasz maile możesz mieć lub nie mieć tych analizy ale zawsze możesz wprowadzić – tagowanie Google tak aby w Google Analytics w widzieć skuteczność działań.
  • Testowanie  – zawsze szykujemy 2 wersje treści,  tytułu czy innych elementów, partie testową wysyłamy do 10-15% naszej listy sprawdzając, która wersja generuje więcej otwarć i kliknięć. Potem można wysłać wiadomość do pozostałej grupy odbiorców z bardziej atrakcyjnym tytułem.
  • Skuteczność wiadomości (konwersja) zależy od dopasowania treści do odpowiedniego momentu w czasie.  Każdy odbiorca z listy jest w innym momencie na ścieżce decyzji zakupowej dlatego  im lepiej dopasujesz treść do tego momentu tym uzyskasz większą konwersję.
  • Dostarczaj  unikatowej i wartościowej informacji, której szuka klient.  Celem pierwszych maili nie powinna być sprzedaż a pomoc w rozwiązaniu jakiegoś problemu, z którym potencjalny klient ma problem np. wybór farby do drewna a na końcu ścieżki kiedy masz mail z porzuconym koszykiem. Na początku relacji pomagasz mailami w kategorii „jak zrobić…. ” a po pierwszym sfinalizowanym zakupie możesz już budować osobisty scenariusz rekomendacji kolejnych produktów.
  • Intrygujący tytuł i początek maila zwiększa poziom otwieralności a tym samym zwiększa  konwersji.  Ten pierwszy fragment do 150 znaków i tytuł pokazują się jako pierwsze w skrzynce naszemu odbiorcy, zanim jeszcze otworzy wiadomość. Im bardziej zaintrygujesz tym zwiększysz % otworzonych maili.
  • W zależności do kogo wysyłasz swoje maile musisz sprawdzić czy wolą tekstowe proste maile czy takie z obrazkami.  Maile produktowe powinny zawierać obrazki a maile z intrygująca treścią krótkie akapity tak aby czytelnik nie musiał długo się zastanawiać o co nam chodzi.
  • Zawsze samodzielnie sprawdź poprawność linków, nie ma nic bardziej dołującego jak wysłany mail do 10 000 klientów z błędem „brak strony”,  jeżeli się tak stanie wyślij korektę w drugim mailu i coś co rozładuje sytuację np. kupon rabatowy.  Wykorzystałem taki błąd kiedyś celowo i także uzyskałem wysoką konwersję.
  • Zaplanuj całą serię wysyłek (tak jak ten kurs) dzięki czemu uzyskasz bliższą relacje z odbiorcami i zaoferujesz im „wspólną podróż”.  Ludzie z natury lubią podtrzymywać relacje, które nie wymagają wielkiego angażowania emocjonalnego i które dają im długoterminowe korzyści.
  • Wykorzystaj znajomych twojego odbiorcy, przygotuj treść którą będzie chciał się podzielić ze swoimi znajomymi, najczęściej będą to osoby które mogą być tak samo twoimi klientami a jak zapewne wiesz osobista rekomendacja jest największym łamaczem oporu przed zakupami danego produktu.
  • Przez pierwsze 10 wysyłek badaj różne formy i treść  wysyłanych wiadomości dzięki czemu sprawdzisz jaki typ wiadomości najlepiej działa na sprzedaż.  Każda grupa odbiorców może chcieć otrzymywać inny format maila zarówno w zakresie treści jak i formy wiadomości.