Dlaczego email jest skuteczny

Skoro to czytasz to znaczy, że dziś samodzielnie sprawdzałeś pocztę e-mail?  A wczoraj? A przedwczoraj?
Po drugiej stronie tego maila siedzę ja, Krzysztof i wiem że teraz czytasz tego maila. Wiem, że go otworzyłeś, wiem że czekałeś na niego, będę wiedział czy klikniesz link  w mailu na końcu tej wiadomości, będę wiedział co się będzie dalej działo. Trochę przerażające ale jest narzędzia email marketingowe używane są dziś przez wszystkie największe sklepy ponieważ to jest potężne narzędzie dla sprzedawców.

Stary dobry e-mail może nie jest tak seksowny jak najnowsze trendy i social media ale jest skuteczny jak nic innego. To kanał w którym nadal uzyskuje się najwyższe konwersje w sklepach. Z moich doświadczeń oznacza to że dobrej  bazy uzyskasz 20 zamówień z każdych 100 wysłanych wiadomości.

A oto powody dlaczego warto traktować email marketing jako drugi po „długim ogonie w Google” kanał sprzedaży:

  • 95 % klientów posiada skrzynkę a 91 % sprawdza pocztę co najmniej raz dziennie
  • Żywotność maila  w porównaniu z innymi kanałami jest gigantyczna, aby e-mail  umarł musi zostać zabity (skasowany przez użytkownika) a do chwili kiedy sam odbiorca tego nie zrobi to mail cierpliwie na niego czeka
  • Według globalnych badań  każdy 1 $ wydany na e-mail marketing wraca jako 44,25 $  w sprzedaży
  • E-mail jest najłatwiej monitorowanym kanałem ruchu, żaden inny kanał nie daje się tak skutecznie mierzyć
  • 77 % klientów preferuje e-mail  jako kanał do otrzymywania ofert a w przypadku Facebook jest to zaledwie 4%
  • Dzięki dostępnym narzędziom jesteś w stanie każdy wysłany email dopasować do preferencji odbiorcy automatycznie, personalizacja czyli dopasowywanie treści maila do oczekiwań ma przed sobą największy potencjał na najbliższe lata

Email cieszy się nadal tak dużym powodzeniem ponieważ  jest bardzo prywatnym sposobem komunikacji,  można nawiązać bezpośrednie relację pomiędzy firmą (koniecznie Tobą jako konkretną osobą w firmie) a  klientem.

Obrazek poniżej pokazuje skuteczność nawet najbardziej podstawowych działań na własnej bazie, nawet mając 1 000 adresów swoich odbiorców możesz  generować znaczącą sprzedaż.  W tym wypadku zaledwie 10 wysłanych maili 57 000 zł  w sprzedaży. Ciężka praca? Raczej nie 😉

mailing