E-maile – odzyskiwanie porzuconych koszyków

Odzyskiwanie porzuconych koszyków  jest proste kiedy  jedynie wtedy kiedy mamy adres email klienta, dlatego zrób wszystko aby klient chciał się zalogować, przekonaj go aby wpisał adres za wszelką cenę.  Dlaczego?  Dlatego że nie wygenerujesz z żadnej reklamy większej konwersji e-commerce niż z maila przypominającego porzucony koszyk.

Odzyskiwanie porzuconych koszyków a wartość koszyka

Statystyki pokazują że wartość zamówienia z odzyskanego koszyka jest zazwyczaj wyższa niż  średnia wartość koszyka w sklepie.

E-mail wysyłany po porzuceniu powinien zawierać:

  • Zdjęcia produktów w porzuconym koszyku, ceny i linki do koszyka
  • Recenzje i polecane produkty  alternatywnie
  • Numer telefonu  i kontakt do osoby która może pomóc dokończyć zamówienie
  • Gwarancje satysfakcji, łatwość zwrotu i wymiany

W każdej branży będą działały inne motywatory, czasami rabat, czasami prezent. Musisz przetestować najlpesze rozwiązanie w Twoim sklepie.  Niemniej najważniejsza kolejność wysyłanych maili powinna być następująca:

  • E-mail #1  wysyłany zaraz po opuszczeniu, otwieralność powyżej 50% klikalność powyżej 25% – – mail „pomagający” dokończyć zamówienie
  • E-mail # 2  wysyłany do 24 godzin po porzuceniu otwieralność powyżej 50% klikalność ok  15% – to mail w którym możesz zaoferować rabat
  • Email # 3 – Wysłane 5 dni po drugim email otwieralność 25% klikalność 5% – jeżeli klient nie dokończył zamówienia do tej pory to szansa znikoma że dokończy ale trzeba walczyć J zaoferuj jeszcze większy rabat

Większość sklepów niestety nie ma wbudowanych narzędzi automatyzacji takich maili dlatego opcje na wdrożenie tej funkcjonalności są 2 – zakup odpowiednich modułów do sklepu lub integrację z systemem email marketingowym, w którym można zbudować dowolną kolejkę  z maili w powiązaniu do zachowania klienta. W obu przypadkach możemy ci pomóc.

Wartość porzucanych koszyków jest ogromna dlatego opłaca się działać przy użyciu inteligentnych maili. Jeśli nie uda się namówić klienta do finalizacji zamówienia to przynajmniej zostanie kontakt i dobre wrażenia a za jakiś czas może udać się finalizacja tracicie za pomocą działań newsleterowych.

Podobne wpisy