Najskuteczniejsze sposoby budowania bazy maili

Sposoby budowania bazy maili są kluczowym zadaniem w sklepie. E-mail marketing jest jednym z najskuteczniejszych kanałów pozyskiwania sprzedaży w każdym sklepie internetowym, w każdej branży.  Wysoka konwersja z jednej strony oraz uniezależnienie się od wyników wyszukiwarki Google czynią zarządzanie i budowanie własnej bazy mailingowej  jednym z podstawowych obowiązków każdego e-commerce managera.

Sposoby budowania bazy maili  – kiedy to robić

Wg badań opublikowanych przez Marketing  Sherpa, jako najskuteczniejsze metody pozyskiwania adresów  sposoby pozyskiwania e-maili stanowią :

  • Pierwszy zakup  –  każdego dnia w twoim sklepie pojawiają się nowe osoby.  Wstaw do swojej oferty coś co można sprzedaż za symboliczną złotówkę, poradnik, ebook, firmowa koszulka,  coś co sprawi że nawiążesz relację z klientem.  Składając zamówienie klient zostawia swoje pełne dane i bez większego oporu dołącza do listy mailingowej.   W większości sklepów znajduje się funkcja sprzedaży plików lub innych materiałów elektronicznych więc nic nie stoi na przeszkodzie aby zrobić to już dziś.

 

  • Rejestracja na blogu / pobranie – jeżeli prowadzisz ciekawego bloga to zaoferuj pod każdym artykułem możliwość prenumeraty nowego artykułu na email.  Na blogu możesz również zamieścić materiał do pobrania np. Poradnik jak fotografować dzieci telefonem komórkowym,  wiele mam będzie zainteresowana takim darmowym poradnikiem a w zamian chętnie  pozostawią  swój adres.

 

  • Okazje cenowe – bardzo wiele osób zapisuje się na newsletter skuszonych otrzymaniem rabatu lub specjalnej oferty prosto na maila.  Pozyskana w ten sposób lista mailingowa ma bardzo krótki cykl życiowy dlatego kluczem do tej strategii jest ciągłe, systematyczne wprowadzenie nowych ofert stymulujących kontakt i chęć powrotu na stronę sklepu.

 

  • Podaj adres aby przeczytać całość  – taktyka stosowana przez wiele magazynów internetowych. Jezli jesteś w trakcie czytania ciekawego artykułu to chcesz go przeczytać w całości,  bardzo chętnie i spontanicznie podajesz swój adres email ponieważ  wiesz że za sekundę dostaniesz to czego chcesz czyli  ciąg dalszy.  Metoda ta jest bardzo skuteczna ale konieczne jest włączenie potwierdzania emaila aby nasza baza nie stała się śmietnikiem adresów wymyślanych i wpisywanych w danym momencie.

 

  • Test z wynikiem na maila – bardzo łatwy mechanizm do ustawienia za pomocą prostych skryptów. Na pewni natknąłeś się nie raz na testy sprawdzające  IQ, jak długo będziesz żyć, czy jesteś dobrym kochankiem.  Testy te nie mają większej wartości merytorycznej ale kto nie chce się dowiedzieć że ma wysokie IQ na koniec?  Poświęciłeś  5 minut na wykonanie testu a na końcu pojawia się okienko:  podaj swój email  abyśmy mogli wysłać ci wyniki testu.

 

Reasumując:  stare dobre formularze zapisz się na nasz newsletter przestały spełniać swoje zadanie ponieważ ludzie zalewani są masą mailingów.  Aby wzbudzić zaufanie  i otrzymać adres potencjalnego klienta musisz użyć równania „wartość dla klienta + dostarczenie na maila = adres w bazie” podstawiając do wzoru coś co jesteś w stanie samodzielnie stworzyć.

Podobne wpisy