Co to jest lead magnet i generowanie leadów? To proces w którym prosimy potencjalnych klientów o bezpłatne przekazanie nam swoich danych osobowych w zamian za drobne korzyści.

Dzisiejsi klienci online mogą wyciszyć niemal wszystko, co związane z reklamą. Na przykład rozszerzenie AdBlock może pochwalić się ponad 350 milionami pobrań zarówno w przeglądarce Chrome, jak i Safari. Ludzie polegają również na wielu innych usługach, które blokują wszelkiego rodzaju niechciane wiadomości.

Właśnie z powodu generowanie leadów stało się wyzwaniem. Prawdopodobnie najmądrzejszym sposobem na pokonanie tego jest zaoferowanie czegoś wartościowego w zamian za zaangażowanie klientów, takiego jak bezpłatny przewodnik, usługę lub rabat.

Co to magnet leady?

Magnet leady to inteligentne podejście do generowania leadów. Znana jako oferta „łapówki za zostawienie maila”, to sposób na uzyskanie informacji od odwiedzających w zamian za coś wartościowego.

Od bezpłatnych wersji próbnych po innowacyjne usługi audytu online, możesz zaoferować wszystko, co można otrzymać natychmiast za pośrednictwem poczty e-mail. Jeśli trafisz z potrzebami klienta w cel, odwiedzający chętnie zapiszą się na twój newsletter, a Ty zdobywasz potencjalnych klientów bez denerwowania ich.

W tym miejscu omówimy różne rodzaje lead magnetów, ich zalety oraz sposoby dostosowania ich do procesu generowania leadów.

 

 

Dlaczego warto wypróbować różne rodzaje lead magnet?

Istnieje kilka powodów, dla których potrzebujesz dobrych lead magnetów:

Niektóre magnesy mają zdolność generowania dosłownie tysięcy leadów w stosunkowo krótkim czasie. Jeśli znasz problemy Twojego klienta i możesz zaoferować natychmiastowe rozwiązanie to wygrywasz tą grę.

Jeśli Twoja oferta jest bardzo konkretna i skierowana do określonej grupy odbiorców, magnes może pomóc Ci przyciągnąć klientów, którzy są zainteresowani Twoją ofertą i mogą chcieć dowiedzieć się więcej.

Darmowe treści wysokiej jakości zapewniają dużą wartość. Jeśli twój wabik jest sprytny i trafny, pokazuje klientom, że nie próbujesz im tylko coś sprzedać i zdobyć ich pieniądze to udostępnianie materiał w poście na blogu jest łatwe i skuteczne.

Dobry lead magnet – pomysły i przykłady

Możesz oferować informacje, rozrywkę lub okazje – to zależy od Ciebie. Najlepsze jest to, że możesz wymyślić własne rodzaje niestandardowych magnesów na leady, podkreślając korzyści, jakie może zapewnić tylko Twoja firma.

Przejdźmy teraz  przez kilka przykładów i pomysłów na lead magnet, które mogą zmienić sposób, w jaki angażujesz nowych klientów.

Treść tekstowa: poradniki, raporty, białe księgi, ściągawki, studia przypadków, listy kontrolne itp. Treść przynęta to dowolna treść, która zapewnia odbiorcom wyraźną i natychmiastową wartość. Na przykład:

Wizualizacje: Infografiki: Pierwszym krokiem jest zaoferowanie treści, która może rozwiązać problemy Twoich klientów. Po kliknięciu przycisku i wprowadzeniu swoich danych otrzymają wiadomość e-mail z załączoną zawartością. Ta oferta może być zintegrowana z Twoją stroną lub może pojawiać się w wyskakujących okienkach.

Widgety to wbudowane narzędzia, które integrują się z Twoją witryną lub stronami docelowymi. Zapewniają Twoim klientom wyjątkowe wrażenia związane z marką, oferując im bardzo zindywidualizowaną usługę. Umożliwiają również zbieranie prawidłowych adresów e-mail, numerów telefonów lub innych danych osobowych o potencjalnych klientach.

Wstawiając kod na swojej stronie, umożliwiasz potencjalnemu klientowi kliknięcie ikony widżetu, aby skontaktować się z Tobą bezpośrednio i poprosić o odpowiedź. Odpowiednie wezwanie do działania i dyskretne wyskakujące okienko mogą zachęcić odwiedzających do rozmowy.

Demo online – prezentacje na żywo są przydatne, jeśli Twój produkt jest stosunkowo skomplikowany, angażowanie klientów w sesję pytań i odpowiedzi może połączyć ich „na żywo” z obsługą klienta. Pozwól im wybrać preferowaną datę i godzinę, połącz się z nimi za pośrednictwem dowolnej dogodnej usługi komunikatora i potencjalny klient chętnie się z Tobą kontaktuje.

Webinary i podcasty – zarówno webinary, jak i podcasty oferują nowe sposoby angażowania odbiorców i mogą być niezwykle satysfakcjonujące. Po pierwsze, możesz poprosić ekspertów z branży o wzięcie udziału w Twoim webinarze. Im ciekawszy temat i im bardziej rozpoznawalny ekspert, tym większe prawdopodobieństwo zaangażowania osób.

Po drugie, promuj reputację eksperta swojej firmy. Przekaż klientom przydatne wskazówki, pokazując im korzyści płynące z Twojej oferty i dziel się z nimi swoją wiedzą branżową. Będziesz budował wizerunek swojej marki jako kogoś, kto pomaga i rozwija specjalistów.

Wydarzenia online – Możesz pójść jeszcze dalej i organizować wydarzenia online, takie jak konferencje branżowe i dyskusje online.  Zdarzenia wirtualne są podobne do zgromadzeń offline, ale nie są ograniczone do jednej lokalizacji. Jest to szczególnie korzystne w czasach, gdy praca zdalna i spotkania online stają się normą.

Zamiast przyznawać otwarty wstęp, poproś ludzi o pozostawienie swoich adresów e-mail w celu zarejestrowania się na wydarzenie.

Konkursy – możliwość otrzymania gratisowego e-maila może być o wiele bardziej wciągająca niż sama wiadomość. Konkursy mogą stać się wirusowe. Rzuć wyzwanie swoim odbiorcom i spraw, by byli podekscytowani Twoją ofertą.

Oferty specjalne – Kupony, rabaty lub kilka przydatnych gratisów to potężne sposoby na zachęcenie odbiorców do subskrypcji. Urzekający design w połączeniu z odpowiednim CTA może sprawić, że Twoja oferta będzie bardzo atrakcyjna.

Szablony – jako szablon można użyć dowolnego typu dokumentu, o ile zawiera on konspekt, wersję roboczą lub stanowi punkt wyjścia do skorzystania z twojej oferty. Jedną z dobrych rzeczy związanych z szablonami jest to, że użytkownicy mogą je pobierać i dostosowywać, wypełniając puste pola zgodnie ze swoimi potrzebami.

Czaty na żywo –  popularność czatów na żywo wzrosła w ostatnich latach. Technologia umożliwia kontakt z klientami za pośrednictwem wtyczki na Twojej stronie internetowej, wciąż ewoluje. Każde rozpoczęcie rozmowy generuje adres email od twojego potencjalnego klienta

Jak tworzyć lead magnety, które angażują

Po stworzeniu wabika poświęć trochę czasu na jego udoskonalenie.  Powinieneś poinformować swoich subskrybentów, kiedy będą otrzymywać Twoje wiadomości i zapewnić ich, że nie będą przesadzeni. Jasne określenie, czego mogą od Ciebie oczekiwać, zawsze wygląda przyjemnie i bez spamu.

  1. Nadaj swojemu magnesowi wiodącemu odpowiednią nazwę
  2. Upewnij się, że jest to oczywiste i łatwe do zrozumienia.
  3. Użyj praktycznego tekstu który inspiruje do działania
  4. Dodaj dowód społeczny
  5. Bądź otwarty i uczciwy w swoich wabikach

Co możesz zaoferować jako lead magneta? Dosłownie wszystko. Wabik powinien po prostu dać odwiedzającym Twoją witrynę coś, czego potrzebują lub czym mogą być zainteresowani, od profesjonalnych wskazówek i danych po podstawową rozrywkę.  Jeśli Twój magnes angażuje, będziesz cieszyć się wynikami, zanim się zorientujesz.