#29 REKLAMY GMAIL GOOGLE ADS

Dla użytkowników reklamy w Gmailu, które pojawiają się w ich skrzynkach odbiorczych, są „najbardziej przydatne i trafne”. Osiągają to, wyświetlając reklamy na podstawie aktywności online po zalogowaniu się do Google. Wyklucza to reklamy związane z rasą, religią, orientacją seksualną i stanem zdrowia.Od 1 lipca 2021 r. reklamodawcy nie będą mogli tworzyć nowych kampanii w Gmailu ani wprowadzać zmian w istniejących kampaniach w Gmailu. Rekomendacją Google Ads jest skonfigurowanie kampanii Discovery tak, aby „nadal wyświetlały reklamy w skrzynkach odbiorczych Gmaila”.

Reklamy w Gmailu to reklamy wyświetlane w poczcie Gmail i skierowane do zalogowanych użytkowników. Reklamy w Gmailu mogą zawierać grafikę, osadzone formularze lub wideo. Gmail ads widoczne są na górze skrzynki odbiorczej. Niektóre z reklam tego rodzaju po kliknięciu można rozwinąć na podobnej zasadzie jak e-mail. Użytkownicy mogą wchodzić w interakcje z rozwiniętą reklamą poprzez odtworzenie wideo, wypełnienie formularza czy odwiedzenie witryny reklamodawcy.

Google pragnie aby reklamy wyświetlane w Gmailu były dla przydatne i odpowiadały zainteresowaniom użytkowników. Proces doboru i wyświetlania spersonalizowanych reklam w tej usłudze jest w pełni zautomatyzowany. Reklamy są pokazywane na podstawie Twojej aktywności, którą Google widzi w internecie. Google zapewnia, że nie skanuje wiadomości w Gmailu, aby móc dobrać odpowiednie reklamy. Aby uruchomić reklamy w Gmail należy użyć kampanii Discovery.

Kampanie Discovery

Reklamy Discovery wyszły z wersji beta w listopadzie 2019 r. i teraz docierają do klientów w wielu kanałach Google, w tym w YouTube, Discover i oczywiście w Gmailu. Działają, wykorzystując sygnały odbiorców Google i zamiary klientów, aby wyświetlać bardziej wizualne i spersonalizowane reklamy.

Konfiguracja kampanii Discovery jest prosta. Zaloguj się na swoje konto Google Ads, a po wybraniu nowej kampanii wybierz typ kampanii Discovery, wybierz kierowanie geograficzne i językowe dla swojej kampanii, odbiorców, strategię ustalania stawek i zapisz.

Możesz tworzyć reklamy z jednym obrazem lub reklamy karuzelowe z wieloma obrazami na potrzeby kampanii Discovery i skonfigurować automatyczne kierowanie, aby rozszerzyć zasięg na większą liczbę użytkowników przy mniej więcej takim samym koszcie na klienta, jak w przypadku innych formatów reklam.

Dzięki kampaniom Discovery możesz docierać do nawet 3 miliardów klientów w źródłach treści Google, aby osiągać ustalone w Google Ads cele związane ze skutecznością. Kampanie tego typu wykorzystują dużą bazę odbiorców Google i sygnały dotyczące zamiarów klientów, aby Ci pomagać w wyświetlaniu atrakcyjnych wizualnie, inspirujących reklam spersonalizowanych osobom gotowym na poznanie Twojej marki oraz na wejście z nią w interakcję – wszystko w ramach jednej kampanii Google Ads.

Dzięki tego typu kampanii dotrzesz do dużej liczby najodpowiedniejszych klientów za pomocą jednej kampanii. Wystarczy dodać elementy swoich reklam, takie jak nagłówki, inspirujące obrazy o wysokiej jakości i logo, a Google zajmie się resztą i będzie wyświetlać te reklamy najbardziej zainteresowanym odbiorcom, wykorzystując ustawione przez Ciebie docelowe wartości stawki i budżet.

Kampanie Discovery mogą być dobrym rozwiązaniem, jeśli chcesz uzyskiwać wiele konwersji dzięki reklamom multimedialnym. Reklamy Discovery możesz np. stosować do zwiększania liczby transakcji sprzedaży, subskrypcji newslettera lub wizyt w witrynie. Reklamy te sprawdzą się też kiedy chcesz ponownie nawiązać kontakt z najcenniejszymi klientami: zdarza się, że klienci po pewnym czasie znów szukają w internecie różnych treści, które przypadły im do gustu w źródłach treści Google. Kampanie Discovery dają Ci szansę na nawiązanie kontaktu z ludźmi, którzy już znają Twoją markę, ponieważ wcześniej zakupili Twój produkt, korzystali z Twojego kanału w YouTube lub odwiedzili Twoją stronę, i są skłonni do ponownej interakcji.

W razie problemów, możesz zawsze do mnie zadzwonić lub napisać maila.
Z przyjemnością pomogę uruchomić Twój sklep.

Napisz maila

office@ecommerce-manager.pl

Zadzwoń po poradę

+(48) 505 430 767

Podobne wpisy