#36 JAK PRAWIDŁOWO WYSYŁAĆ NEWSLETTER
Budując treść maila wykorzystuj emocje, nasz mózg jest tak skonstruowany (podświadomość), że bardziej boi się straty niż uzyskanych korzyści, dlatego skuteczniejsze są oferty z limitowanym czasem lub ostatnie sztuki niż nowości które będą długo w ofercie.
- Zwracaj się bezpośrednio do swojego idealnego odbiorcy
- Przejdź do meritum już na samym początku
- Przekaż treść zwięźle wykorzystując prostotę słów i podstawowe techniki wpływania
- Powtórz najważniejszą myśl
- Wskaż powody dlaczego i pokaż dowód społeczny: akceptacja i przynależność
- Używaj porównania i przenośni, które odnoszą się do rzeczy uważanych za prawdziwe
- Daj okazję bycia częścią czegoś większego
- Pamiętaj, że najlepiej sprzedają historie
Jak już opracujesz treść nie zapomnij o następujących rzeczach:
- Mierzenie skuteczności to podstawa, w email marketingu mierzymy między innymi następujące wartości: % otworzonych maili (zaangażowanie listy i skuteczność nagłówka), % przejść na stronę czyli liczba kliknięć (angażująca treść) , konwersję czyli jaki % odbiorców kupuje po przeczytaniu
- W zależności od programu jakim wysyłasz maile możesz mieć lub nie mieć tych analizy ale zawsze możesz wprowadzić – tagowanie Google tak aby w Google Analytics w widzieć skuteczność działań.
- Skuteczność wiadomości (konwersja) zależy od dopasowania treści do odpowiedniego momentu w czasie. Każdy odbiorca z listy jest w innym momencie na ścieżce decyzji zakupowej dlatego im lepiej dopasujesz treść do tego momentu tym uzyskasz większą konwersję.
- Dostarczaj unikatowej i wartościowej informacji, której szuka klient. Celem pierwszych maili nie powinna być sprzedaż a pomoc w rozwiązaniu jakiegoś problemu, z którym potencjalny klient ma problem np. wybór farby do drewna a na końcu ścieżki kiedy masz mail z porzuconym koszykiem. Na początku relacji pomagasz mailami w kategorii „jak zrobić…. ” a po pierwszym sfinalizowanym zakupie możesz już budować osobisty scenariusz rekomendacji kolejnych produktów.
- Intrygujący tytuł i początek maila zwiększa poziom otwieralności a tym samym zwiększa konwersji. Ten pierwszy fragment do 150 znaków i tytuł pokazują się jako pierwsze w skrzynce naszemu odbiorcy, zanim jeszcze otworzy wiadomość. Im bardziej zaintrygujesz tym zwiększysz % otworzonych maili.
- W zależności do kogo wysyłasz swoje maile musisz sprawdzić czy wolą tekstowe proste maile czy takie z obrazkami. Maile produktowe powinny zawierać obrazki a maile z intrygująca treścią krótkie akapity tak aby czytelnik nie musiał długo się zastanawiać o co nam chodzi.
- Zawsze samodzielnie sprawdź poprawność linków, nie ma nic bardziej dołującego jak wysłany mail do 10 000 klientów z błędem „brak strony”. Jeżeli się tak stanie wyślij korektę w drugim mailu i coś co rozładuje sytuację np. kupon rabatowy. Wykorzystałem taki błąd kiedyś celowo i także uzyskałem wysoką konwersję.
- Zaplanuj całą serię wysyłek (tak jak ten kurs) dzięki czemu uzyskasz bliższą relację z odbiorcami i zaoferujesz im „wspólną podróż”. Ludzie z natury lubią podtrzymywać relacje, które nie wymagają wielkiego zaangażowania emocjonalnego i które dają im długoterminowe korzyści.
- Wykorzystaj znajomych twojego odbiorcy, przygotuj treść, którą będzie chciał się podzielić ze swoimi znajomymi, najczęściej będą to osoby które mogą być tak samo twoimi klientami a jak zapewne wiesz osobista rekomendacja jest największym łamaczem oporu przed zakupem danego produktu.
- Przez pierwsze 10 wysyłek badaj różne formy i treść wysyłanych wiadomości dzięki czemu sprawdzisz jaki typ wiadomości najlepiej działa na sprzedaż. Każda grupa odbiorców może chcieć otrzymywać inny format maila zarówno w zakresie treści jak i formy wiadomości.
W razie problemów, możesz zawsze do mnie zadzwonić lub napisać maila.
Z przyjemnością pomogę uruchomić Twój sklep.
Napisz maila
office@ecommerce-manager.pl
Zadzwoń po poradę
+(48) 505 430 767