Wybór słów kluczowych do pozycjonowania sklepu

Słowa kluczowe na blogu mają na celu przyciągnięcie klientów w fazie poszukiwania produktów. To moment, w którym nie są jeszcze gotowi na zakup. Szukają informacji, edukacji, inspiracji. Blog tematyczny ma być dla nich pomocą aby poznali markę i zapamiętali ją na przyszłość kiedy będą podejmować decyzję zakupową. Blog staje się kimś w rodzaju „eksperta” w danej niszy, który potrafi odpowiedzieć 24 godziny na dobę na każde pytanie w danym obszarze.

Poniżej znajduje się zestawienie haseł kluczowych, których zdominowanie powinno być zadaniem dla bloga i opisów produktów.   Do tworzenia listy haseł wykorzystujemy darmowe narzędzie w Google Adwords – Planer słów kluczowych. Wybieramy jedno najważniejsze słowo, od którego zaczniemy tworzyć listę kategorii słów. Na przykładzie sklepu z torbami do laptopów, będzie to hasło „torba do laptopa”. Uzyskamy w ten sposób pierwsze 50-100 słów kluczowych dla naszego sklepu.

wybór słów kluczowych za pomocą Planera Adwords

Jak wybrać słowa kluczowe do pozycjonowania

Lista słów kluczowych dla sklepu internetowego

Tak wygląda wyeksportowana lista słów do pozycjonowania sklepu

 

Pobieramy całą listę i zaczynamy podział słów na najważniejsze kategorie. W naszym przypadku będą to:

  • TORBY
  • POKROWCE
  • ROZMIARY
  • MARKI

Grupujemy poszczególne słowa i zaczynamy uzupełniać o wszystkie warianty jak np liczba pojedyncza, liczba mnoga. Następnie sprawdzamy ponownie Planerem Słów Adwords czy nie znajdziemy jeszcze dodatkowych propozycji na słowa z poszczególnych grup. Uzupełniamy tabelę i ostatecznie dostajemy listę kilkuset słów kluczowych, które musimy zacząć używać w opisach produktów oraz wpisach na naszym blogu. Ten katalog słów kluczowych wykorzystamy w przyszłości do uruchomienia kampanii reklamowej w Google Adwords.

Katalogowanie słów kluczowych do pozycjonowania

Układamy słowa w grupy tematycznie powiązane

Finalnie otrzymujemy w powyższym przypadku otrzymaliśmy ponad 500 fraz podstawowych i 4600 wariantów rozmiar / producent.

Pobierz plik ze słowami kluczowymi

Możesz pobrać plik  z pełnym zestawieniem słów kluczowych.

 

 

Jak tworzyć treść na blogu? Najłatwiej będzie pokazać na przykładach IKEA oraz PIXERS

 

przyklad-strony-bloga-ecommerce1

Słowo kluczowe w tytule wpisu, autor, słowa kluczowe w treści i dowód społeczny

przyklad-strony-bloga-ecommerce4

Autor, słowa kluczowe w tagach – linki do stron wyszukiwania artykułów pasujących do poszczególnych słów kluczowych, export do serwisów społecznościowych,

przyklad-strony-bloga-ecommerce2

Pod artykułem możemy wskazać produkty w naszym sklepie, ułatwić ich obejrzenie



 

 

przyklad-strony-bloga-ecommerce3

Słowa kluczowe i media społecznościowe, użytkownicy częściej chcą się podzielić ciekawym wpisem na blogu z innymi niż stroną konkretnego produktu

 

 

 

 

Jeżeli tytuł nie pokrywa się z treścią artykułu = słowa kluczowe to bardzo szybko w komentarzach otrzymamy negatywne opinie i tracimy potencjalnych klientów. Na co zwracać uwagę przy pisaniu artykułów?

 

przyklad-strony-bloga-ecommerce5

 

przyklad-strony-bloga-ecommerce6

 

 

Słowa kluczowe są jak drogowskazy dla robotów wyszukiwarek w tym Google. Optymalizacja dla wyszukiwarek (inaczej nazywana optymalizacją SEO) polega na tworzeniu treści strony w taki sposób aby była łatwo znajdowana dla wyszukiwarki a następnie dla klientów. Im bardziej ogólne hasło tym mniej wiemy czego szuka potencjalny klient. W praktyce np. hasło „marynistyka” jest bardzo ogólne, nie wiemy czy klient interesuje się malarstwem, czy pisze pracę dyplomową. Nie wiemy (wyszukiwarka także) jakie są oczekiwania klienta co do wyniku.

Firmy pozycjonujące często oferują uzyskanie pozycji na takie hasła ale w praktyce to hasła 2-3-4 wyrazowe generują ruch o większej konwersji. Z wysokim prawdopodobieństwem określamy czego potrzebuje klient, który wpisze „obraz bitwa morska sklep internetowy” Wystarczy mu ten produkt pokazać w sklepie i lub wzbudzić zaufanie prezentując np. 10 najsławniejszych obrazów marynistycznych z bitwami na blogu. Pod artykułem zamieszamy dodatkowo linki do produktów.

W każdym sklepie czy na wpisie na blogu aby strona była dobrze ustawiona dla wyszukiwarek należy starannie wypełnić następujące pola:

  • Title / tytuł – ok. 50 znaków zawierających najważniejsze 2 słowa kluczowe, tytuł powinien być inny dla każdej podstrony w sklepie
  • Description / opis – 150 znaków opisujących najlepiej w jednym zdaniu zawartość strony, używaj słów kluczowych alternatywnych do tych w tytule lub w innej formie gramatycznej. To tekst którym musisz przekonać klienta do kliknięcia w wynikach wyszukiwania, wyróżnij się nawiązując do twojego USP
  • H1 – znacznik w kodzie strony który wskazuje robotom iż dany tekst jest tytułem, powinien zawierać słowo kluczowe zawarte w tytule strony ale nie powinien być identyczny jak tytuł
  • Treść strony – czyli to co najważniejsze. Treść powinna składać się z krótkiego wprowadzenia które zainteresuje czytelnika oraz rozwinięcia. Tekst opisu produktu czy wpisu na blogu powinien być unikalny czyli napisany przez ciebie. Jest to zajęcie czasochłonne ale w perspektywie roku wygeneruje 10x większą sprzedaż niż najważniejsze hasło kluczowe w branży. Dobrze jest używać śródtytułów, pogrubionych i zawierających hasła kluczowe a w każdym z akapitów umieszczać słowo kluczowe użyte w śródtytule. Należy używać form fleksyjnych i gramatycznych tak jak w języku polskim
  • Alt Text – tekst opisujący dla obrazków – ludzie zobaczą obrazek ale robot wyszukiwarki niestety nie, w tym celu stosuje się opisy zawartości obrazków co w niektórych branżach np. sklepy z fototapetami generuje znaczny ruch z wyszukiwarek obrazków. Opisując zdjęcie używamy 1-2 słów kluczowych. Pamiętaj aby opis był adekwatny do treści artykułu w którym został wstawiony obrazek.
  • Przyjazny adres URL – najczęściej generowany automatycznie przez co zawiera mało istotne słowa lub kod produktu, zdecydowanie lepiej ustawić go ręcznie i wstawić w nim słowa kluczowe związane z produktem i producentem lub kategorią.
  • Linki tekstowe – to odnośniki do innych stron w twoim serwisie lub innych domen, powinny zawierać słowo kluczowe które jest ustawione w tytule strony docelowej.

Szczególne ważne będą opisy obrazków umieszczanych w artykułach. Jeżeli wszystkie atrybuty zostaną wypełnione to bardzo szybko uzyskamy pozycje w Google Images, w ecommerce to ważna sprawa ponieważ bardzo wiele osób szuka po zdjęciach. Opisując zdjęcia możemy wykorzystać dodatkowe słowa kluczowe, inne niż w nazwie artykułu , kategorii wpisów. Wysoka ocena opisów obrazków pomaga w ogólnej ocenie strony w wynikach naturalnych a często daje to również wynik w postaci obrazka na pierwszej pozycji wyników.

 

wyszukiwanie produktow po obrazkach

Dobrze opisane zdjęcia na blogu lub na karcie produktu ułatwiają wyszukanie po obrazkach w Google Images

wyniki wyszukiwania w postaci obrazkow

Wyniki wyszukiwania w postaci obrazków na pierwszej stronie SERP

 

Wstawianie słów kluczowych za pomocą WordPress

Strona edycji wpisu WordPress

Słowo kluczowe w nazwie i przyjaznym adresie

Wstawianie obrazka i słowa kluczowe w WordPress

Słowa kluczowe w opisie obrazków