Jak założyć sklep internetowy na oprogramowaniu Sky-Shop?

Sklep internetowy Sky Shop jest idealnym oprogramowaniem dla każdego kto chce wypróbować jak działa dropshipping w praktyce, skupiając się na sprzedaży a nie na technicznych aspektach prowadzenia sklepu. To dobre rozwiązanie na start w e-commerce   gdyż nie musisz się przejmować się kwestiami technicznymi i utrzymaniem sklepu. Ale jak każde rozwiązanie nie jest idealne dla każdego. Poznaj kilka praktycznych obserwacji na które trafiają klienci sklepu chcący uruchomić sklep internetowy.

Sky shop jak działa

Wchodzisz na stronę SKY-SHOP.pl i podajesz adres email. Tylko tyle. Sam proces zakładania sklepu jest rzeczywiście prosty. Dosłownie w 3 minuty, podając zaledwie adres email założysz sklep Sky Shop demo, który w przyszłości możesz przekształcić w działający sklep na Twojej domenie. Przed podjęciem decyzji o zakupie oprogramowania masz 14 dni wersji testowej, która umożliwi poznanie dostępnych funkcji. Jeżeli jesteś technicznie ogarnięty to realnie w 7 dni samodzielnie skonfigurujesz sklep i poznasz najważniejsze funkcje. Trochę mało czasu zostaje na poznanie sklepu w realnej sprzedaży. Najczęściej nowy posiadacz sklepu nie uruchomi kampanii reklamowych i nie zdąży przetestować jak działa sklep z klientami.  Ale można poprosić biuro obsługi klienta Sky Shop o przedłużenie okresu testowego. 

Jeżeli się zdecydujesz na instalację SKY SHOP – SKLEP INTERNETOWY – pomożemy skonfigurować Twój sklep, skorzystaj z usługi ecommerce – manager.

 

 

System sprzedaży sklepu został tak skonfigurowany abyś skorzystał z uciekającej okazji – promocyjne pakiety prowadzą w prosty sposób do podjęcia decyzji. Osobiście nie lubię tej formy nacisku sprzedażowego ale w sprzedaży działanie na lęku (utraconej korzyści) jest skuteczne. Niestety pierwszy pakiet musisz wykupić na minimum 3 miesiące, tak jakby twórcy oprogramowania bali się dużej ilości rezygnacji. Nie znam jaka jest wartość konwersji na tym etapie, mnie osobiście wydaje się to zniechęcające.

 

Sky Shop cennik

Aby realnie przetestować sklep musisz zainwestować na start  ok 2000 zł  na pierwszy kwartał działania sklepu. Samo oprogramowanie sklepu reklamowane jest jako tanie (od 29 zł / miesiąc) w najtańszej wersji nawet nie posiada modułu do bloga. W praktyce bez kilku podstawowych dodatków okaże się, że nie jesteś w stanie działać na  realnym rynku. Cenę podnosi integrator z hurtowniami – ciężko pracować na jednej hurtowni i wręcz nierealna jest aktualizacja stanów magazynowych raz dziennie z hurtowniami, którym znika towar co kilka minut bo obsługują kilkaset sklepów / kilka tysięcy zamówień dziennie.  

 

sky shop dropshiping

 

W standardzie masz oczywiście moduł umożliwiający edycję grafiki ale w praktyce jeśli nie jesteś grafikiem to musisz kupić podstawowy szablon graficzny aby twój sklep czymś mógł się wyróżniać od setek innych sklepów na oprogramowaniu Sky Shop. Z wykorzystaniem narzędzi takich jak Canva zmienisz grafikę sklepu samodzielnie poświęcając na to kilka godzin.

Niewątpliwą zaletą Sky Shop jest to, że na starcie otrzymujesz bardzo dużo materiałów edukacyjnych, musisz poświęcić jednak kilkadziesiąt godzin aby się z nimi zapoznać. Na początku w okresie testowym faktycznie obsługa klienta działa rewelacyjnie, z licznych opinii poza stroną producenta oprogramowania można jednak dowiedzieć, że po opłaceniu jakość obsługi spada a czas rozwiązania problemu się wydłuża. 

 

SKY-SHOP integracja z hurtowniami

Sky Shop reklamuje się jako sklep z największa ilością integracji z hurtowniami ale niestety nie dowiesz się, że jako początkujący sprzedawca nie będziesz w stanie  wykorzystać tego potencjału czyli opłaconego pakietu, po kilku tygodniach frustrujesz się brakiem sprzedaży i rezygnujesz tracąc zainwestowane pieniądze w sklep.  Widziałem to u kilkunastu klientów więc stanowi to nie lada wyzwanie. 

Dlaczego tak się dzieje? Ponieważ jako zaczynający sprzedawca nie będziesz miał budżetu ani umiejętności aby reklamować tak duży sklep. Sklep który ma zaimportowane 75 000 produktów nie jest żadną konkurencją dla wyspecjalizowanych sklepów z cenami za te same produkty o wiele niższymi niż ty otrzymasz w hurtowni.  

Sky Shop opinie klientów jako sklep dropshipping  

Podsumowując  Sky SHop to bardzo dobre i proste narzędzie dla chcących uruchomić szybko sklep internetowy.  W podstawowej wersji jest rzeczywiście tanim rozwiązaniem ale szybko zobaczysz że najtańszy pakiet pozbawiony wielu funkcji, bez których nie będziesz w stanie rozwijać sprzedaży.  Uruchamiałem sklep Sky Shop dla kilku klientów i polecam to rozwiązanie w wypadku kiedy masz już wypracowane rabaty w kilku hurtowniach i umiesz TANIO promować swoją ofertę.  Zaletą wtedy staje się to że możesz wykorzystać serwery i sklep pracujące w systemie Saas.  Wtedy też dopiero będziesz w stanie wykorzystać integracje z Allegro czy eBay.  Alternatywą jaką polecam na start jest darmowy sklep Woo Commerce z modułem Dropshopping XML od firmy WP DESK.

Należy pamiętać o mechanizmie zmiany sklepu. Łatwo zacząć sprzedawać używając oprogramowania platformie Sky Shop ale gdybyś chciał zrezygnować to niestety nie będziesz w stanie tanio przenieść danych na inną platformę. No ale coś za coś. Nie ma idealnych rozwiązań. 

Twój sukces e-commerce uruchomienia sklepu na oprogramowaniu Sky Shop będzie bardziej zależał od tego czy czy masz smykałkę do sprzedaży, czy umiesz negocjować zakup towaru i czy masz doświadczenie marketingowe.  Dropshipping nie jest dla każdego i funkcjonuje jako mit  w którym firmy szkoleniowe pokazują wielkie liczby sprzedażowe bez pokazania realnych zasobów aby te wyniki osiągnąć.  Aby osiągnąć sukces w dropshippingu  startując od zera musisz poświęcić czas, bardzo dużo czasu. Nie wierz w to że zarobisz miliony bo nikomu się to nie udaje od razu, musisz wypracować w hurtowniach rabaty a na to potrzebujesz czasu i pracy.

Alternatywnie zapisz się na nasze bezpłatne szkolenie e-commere:  JAK ZAŁOŻYĆ SKLEP INTERNETOWY