Oprogramowanie sklepu internetowego MAGENTO – opinie o sklepie

Magento to jedno z najpopularniejszych programów dla sklepów internetowych dostępne w dwóch wersjach: bezpłatnej – Magento Open Source oraz płatnej – Magento Commerce. Magento obecnie jest w rękach amerykańskiej firmy Adobe, która od 2020 roku rozwija i aktualizuje kolejną już wersję oprogramowania – Magento 2.

Opinie użytkowników o MAGENTO

Pozytywne opinie o Magento wynikają w dużej mierze z bardzo dużych możliwości rozwoju tej platformy. Sklep internetowy możesz rozwijać, kiedy tylko tego potrzebujesz, zwiększając asortyment nawet kilkukrotnie. Dzieje się tak, ponieważ Magento nie nakłada żadnych limitów na liczbę produktów, jakie możesz sprzedawać.

Zalety sklepu MAGENTO

Magento jest cenioną platformą e-commerce, która ma wiele zalet:

  1. Otwarte oprogramowanie: Magento jest rozwiązaniem typu open source, które oferuje różnorodność funkcji i możliwości, zarówno w darmowych, jak i płatnych modelach, dostosowanych do potrzeb zarówno małych, jak i dużych przedsiębiorstw​​.
  2. Elastyczność: Dzięki dostępowi do kodu, użytkownicy mają pełną kontrolę nad personalizacją i rozbudową swojego sklepu. Platforma dostosowuje się do potrzeb właścicieli sklepów i jest stale aktualizowana, aby sprostać ich wymaganiom​​.
  3. Funkcja multistore: Magento umożliwia prowadzenie kilku sklepów internetowych w ramach jednej instalacji, co jest idealne dla biznesów sprzedających detalicznie i hurtowo po różnych cenach​​.
  4. SEO-friendly: Platforma jest przyjazna dla SEO, co oznacza, że wymaga mniejszych inwestycji w pozycjonowanie niż niektóre inne platformy​​.

Wady Magento

Wady sklepu Magento jako platformy e-commerce związane są przede wszystkim z jego złożonością oraz wiedzą techniczną wymaganą do efektywnego wykorzystania:

  • Złożoność i konfiguracja: Magento jest złożone i może być trudne do skonfigurowania bez wiedzy programistycznej. Założenie sklepu wymaga solidnego serwera, aby zapewnić płynne działanie użytkownikom końcowym.
  • Przytłaczające funkcje: mnogość funkcji i możliwości może początkowo przytłaczać, często wymagając profesjonalnej pomocy, co wiąże się z dodatkowymi kosztami.
  • Konserwacja i aktualizacje: Aktualizacje często wymagają indywidualnego zastosowania, a dostosowywanie lub rozwiązywanie problemów technicznych zazwyczaj wymaga specjalistycznej interwencji.
  • Koszty wdrożenia: Wdrożenie sklepu Magento z udziałem wykwalifikowanych specjalistów może być kosztowne, szczególnie w przypadku skomplikowanych konfiguracji e-commerce. Kompleksowy charakter takich konfiguracji obejmuje lokalizację, konfigurację techniczną, integrację z systemami płatności, wstępne testy i szkolenia z obsługi Magento.

Rozbudowana funkcjonalność i elastyczność platformy wiąże się z koniecznością intensywnego uczenia się i potencjalnym poleganiem na ekspertach technicznych w zakresie konserwacji i dostosowywania.

Jaki sklep zamiast MAGENTO

Jeśli rozważasz alternatywę dla MAGENTO przy zakładaniu sklepu e-commerce w Polsce, istnieje kilka innych platform, którym warto się przyjrzeć. Do głównych konkurentów MAGENTO należą: Sky-ShopRedCartShopifyWooCommercePrestaShopShoper

Cennik MAGENTO

Ceny abonamentu dla sklepów internetowych w Polsce zależą od wybranego dostawcy oraz zakresu usług. Należy pamiętać, że ceny mogą ulec zmianie i zawsze warto sprawdzić koszt oprogramowania sklepu za 12 miesięcy w kolejnym roku. Twórcy oprogramowania prześcigają się w podawaniu coraz niższych cen za pierwszy miesiąc ale prowadzi to do zamurowania klienta. Dlatego zawsze warto sprawdzić aktualne cenniki na stronach poszczególnych dostawców. W kontekście zamurowania klienta, czyli potencjalnego ograniczania swobody decydowania, ważne jest zrozumienie dostępu do danych oraz możliwości migracji lub eksportu danych, aby uniknąć sytuacji, w której klient zostaje związany z usługą bez możliwości łatwej zmiany dostawcy. Kiedy zainwestujesz w marketing sklepu i okaże, się że jesteś zmuszony zmienić oprogramowanie, najpewniej okaże się, że to ty poniesiesz starty związane z migracją.

Magento (Adobe Commerce) Commerce jest zasadniczo opracowany dla firm wielkości przedsiębiorstw. Otrzymujesz dostęp do zaawansowanych funkcji zwiększających wydajność i większe bezpieczeństwo dzięki Magento (Adobe Commerce) Commerce. Podobnie jak w przypadku Magento (Adobe Commerce) Open Source, za usługę hostingową w Magento (Adobe Commerce) Commerce również musisz zapłacić. Jeśli prowadzisz duży sklep e-commerce i stale szukasz sposobów na jego dalsze skalowanie, zainstalowanie Magento (Adobe Commerce) Commerce jest najlepszą rzeczą, jaką możesz zrobić dla swojej firmy. Ceny Magento (Adobe Commerce) Commerce zaczynają się od 22 000 USD rocznie i zależą od rocznych przychodów ze sprzedaży brutto. Istnieje pięć różnych przedziałów kosztów, w których możesz się znaleźć.

Konfiguracja sklepu MAGENTO

Skonfiguruj swój sklep z pomocą eksperta! Chcesz maksymalnie szybko uruchomić sklep internetowy MAGENTO? Usługa przeznaczona jest dla nowych użytkowników platformy. Celem konfiguracji jest ustawienie funkcji MAGENTO w twoim panelu administracyjnym. Twój e-commerce manager krok po kroku wykona ustawienia Twojego sklepu.

Dla kogo jest MAGENTO

Magento jest przeznaczone dla szerokiej gamy użytkowników, od małych firm po duże korporacje, które potrzebują solidnej, elastycznej platformy e-commerce z możliwością rozbudowy i dostosowania do indywidualnych potrzeb. Jest idealne dla tych, którzy mają dostęp do zasobów programistycznych i są gotowi zainwestować w rozbudowaną i zaawansowaną obecność online. Magento sprawdza się zarówno w przypadku sklepów z niewielką liczbą produktów, jak i w przypadku przedsiębiorstw, które prowadzą sprzedaż na dużą skalę i potrzebują zaawansowanych funkcji, takich jak zarządzanie wieloma sklepami, wielojęzyczność, zaawansowane SEO, szerokie możliwości integracji i automatyzacji.

Podobne wpisy