Blog w sklepie internetowym – strategia otwarcia sklepu

Rok 2018 to rok to rok w którym testowaliśmy  nową strategię dla przyszłych właścicieli sklepów internetowych.  Blogi są ważnym źródłem informacji. Chętnie szukamy na nich informacji zatem blog na początku naszej przygody z e-commerce jest miejscem, w którym możemy pokazać naszą pasję do sprzedawanych produktów. Każdemu kto planuje uruchomienie sklepu zdecydowanie zalecamy uruchomienie bloga, na którym powstanie 50 wpisów na 50 słów kluczowych. Dzięki temu bardzo niskim kosztem sprawdzisz swoją niszę tematyczną oraz zbudujesz bazę pierwszych klientów a także uzyskasz darmowy ruch z wyszukiwarek.

Strategia BLOG ->SKLEP zakłada 3 proste kroki:

  1. Wybierz niszę tematyczną w której chciałbyś sprzedawać produkty i zainstaluj WordPress i co tydzień (lub częściej) stwórz wpis na bloga na 2-3 wyrazowe hasła kluczowe. Jeżeli nie potrafisz zrobić tego samodzielnie – ZAMÓW STRONĘ
  2. Zacznij zbierać adresy email oraz buduj społeczność osób zainteresowanych wybranym przez ciebie tematem.
  3. Dodaj moduł sprzedaży i zacznij oferować na początek po kilka wybranych produktów stopniowo zwiększając wielkość swojej oferty.

 

W ten spośób zyskasz ruch organiczny czyli najbardziej wartościowy ruch w przypadku sklepów internetowych.

 

blog w sklepie internetowym

 

 

Prowadzenie bloga jest banalnie proste. Jeżeli nie będziesz w stanie systematycznie tworzyć wpisów na blogu to z dużą dawką prawdopodobieństwa nie będziesz w stanie prowadzić sklepu internetowego.  Oba te projekty wymagają systematyczności.  Oto garść jak tworzyć bloga aby po roku w prosty sposób zamienić go w sklep internetowy.

 

Zapisz swoje cele blogowania –   określ ile chcesz mieć użytkowników miesięcznie i dzięki temu będziesz wiedział na jakim etapie realizacji projektu jesteś.  Cel powinien być realistyczny dlatego po roku systematycznej pracy realnie jest oczekiwać ok 5000 użytkowników miesięcznie. Z takiej liczby użytkowników możesz zyskać ok 50-100 zamówień.

Zaplanuj czas na pracę nad blogiem – przygotowanie dobrego wpisu to praca zajmująca od 4 do 8 godzin.  Często ludzi odkładają pisanie na koniec dnia a z czasem porzucają pisanie. Pracujesz na codzień na etacie i jesteś zajęty innymi rzeczami dlatego musisz wygospodarować w tygodniu stały czas na pracę nad projektem.

Skup się na jednym zadaniu na raz – nie zaczynaj kilku wpisów równolegle aby nie wpaść w pułapkę  rozpoczynania kilku tematów, dokończenie jednego posta jest ważniejsze niż zaczęcie 10 innych.  Dokończony wpis zawsze publikuj w mediach społecznościowych wtedy w statystykach zobaczysz, które wpisy wywołują najlepsze reakcje czytelników.

Zablokuj wewnętrznego krytyka  – nie przejmuj się tym że na początku masz niewielka liczbę czytelników. Nie dąż do perfekcyjności ponieważ nie będziesz w stanie dokończyć wpisu. Jeśli chcesz rozwinąć bloga a następnie zamienić go w sklep internetowy  wystarczy pisać „wystarczająco dobre” artykuły.