Blog w sklepie internetowym – strategia otwarcia sklepu

Rok 2018 to rok to rok w którym testowaliśmy  nową strategię dla przyszłych właścicieli sklepów internetowych.  Blogi są ważnym źródłem informacji. Chętnie szukamy na nich informacji zatem blog na początku naszej przygody z e-commerce jest miejscem, w którym możemy pokazać naszą pasję do sprzedawanych produktów. Każdemu kto planuje uruchomienie sklepu zdecydowanie zalecamy uruchomienie bloga, na którym powstanie 50 wpisów na 50 słów kluczowych. Dzięki temu bardzo niskim kosztem sprawdzisz swoją niszę tematyczną oraz zbudujesz bazę pierwszych klientów a także uzyskasz darmowy ruch z wyszukiwarek.

Strategia BLOG ->SKLEP zakłada 3 proste kroki:

  1. Wybierz niszę tematyczną w której chciałbyś sprzedawać produkty i zainstaluj WordPress i co tydzień (lub częściej) stwórz wpis na bloga na 2-3 wyrazowe hasła kluczowe. Jeżeli nie potrafisz zrobić tego samodzielnie – ZAMÓW STRONĘ
  2. Zacznij zbierać adresy email oraz buduj społeczność osób zainteresowanych wybranym przez ciebie tematem.
  3. Dodaj moduł sprzedaży i zacznij oferować na początek po kilka wybranych produktów stopniowo zwiększając wielkość swojej oferty.

W ten sposób zyskasz ruch organiczny czyli najbardziej wartościowy ruch w przypadku sklepów internetowych.

blog w sklepie internetowym

Prowadzenie bloga jest banalnie proste. Jeżeli nie będziesz w stanie systematycznie tworzyć wpisów na blogu to z dużą dawką prawdopodobieństwa nie będziesz w stanie prowadzić sklepu internetowego.  Oba te projekty wymagają systematyczności.  Oto garść jak tworzyć bloga aby po roku w prosty sposób zamienić go w sklep internetowy.

 

Zapisz swoje cele blogowania –   określ ile chcesz mieć użytkowników miesięcznie i dzięki temu będziesz wiedział na jakim etapie realizacji projektu jesteś.  Cel powinien być realistyczny dlatego po roku systematycznej pracy realnie jest oczekiwać ok 5000 użytkowników miesięcznie. Z takiej liczby użytkowników możesz zyskać ok 50-100 zamówień.

Zaplanuj czas na pracę nad blogiem – przygotowanie dobrego wpisu to praca zajmująca od 4 do 8 godzin.  Często ludzi odkładają pisanie na koniec dnia a z czasem porzucają pisanie. Pracujesz na codzień na etacie i jesteś zajęty innymi rzeczami dlatego musisz wygospodarować w tygodniu stały czas na pracę nad projektem.

Skup się na jednym zadaniu na raz – nie zaczynaj kilku wpisów równolegle aby nie wpaść w pułapkę  rozpoczynania kilku tematów, dokończenie jednego posta jest ważniejsze niż zaczęcie 10 innych.  Dokończony wpis zawsze publikuj w mediach społecznościowych wtedy w statystykach zobaczysz, które wpisy wywołują najlepsze reakcje czytelników.

Zablokuj wewnętrznego krytyka  – nie przejmuj się tym że na początku masz niewielka liczbę czytelników. Nie dąż do perfekcyjności ponieważ nie będziesz w stanie dokończyć wpisu. Jeśli chcesz rozwinąć bloga a następnie zamienić go w sklep internetowy  wystarczy pisać „wystarczająco dobre” artykuły.

Blogowanie może pomóc w rozwoju Twojego sklepu internetowego

Każdy właściciel chce zwiększyć ruch w swoim sklepie internetowym. To najprostszy sposób na zwiększenie sprzedaży, prawda? Cóż, nie do końca. Prowadzenie ruchu zwykle wymaga czasu, wysiłku i pieniędzy. Niezależnie od tego, czy chodzi o budowanie listy e-mailowej, zwiększanie liczby obserwujących w mediach społecznościowych, prezentowanie marki w mediach, tworzenie płatnych kampanii reklamowych czy ulepszanie SEO, zdobywanie ruchu nie jest łatwe.

Na szczęście istnieją opłacalne sposoby stałego i pasywnego kierowania ruchu do Twojego sklepu internetowego a jednym z najlepszych jest tworzenie treści na blogu.

Nie musisz być profesjonalnym pisarzem, aby dodać bloga do swojego sklepu internetowego. Jeśli Twoje produkty są atrakcyjne wizualnie, rozważ utworzenie bloga opisującego twoje produkty wstawiaj dużo zdjęć. Jeśli jesteś mistrzem edycji wideo, opublikuj zawartość wideo na swoim blogu. Jeśli sprzedajesz jedzenie lub przybory kuchenne, podziel się swoimi ulubionymi przepisami. Jeśli utkniesz w poszukiwaniu pomysłów, zajrzyj na blogi konkurencji, aby uzyskać inspirację.

Jeśli martwisz się, że nie masz wystarczająco dużo czasu na zarządzanie blogiem – to nie prawda. Skorzystaj z metody lustra KURS 90 DNI  Nawet jeśli publikujesz tylko raz w miesiącu, nadal budujesz swoją siłę SEO i informujesz Google, że regularnie aktualizujesz swój sklep internetowy. Za to zostaniesz nagrodzony.

Zwiększ ruch organiczny

Treści, które najprawdopodobniej znajdą się na pierwszej stronie Google i przyciągną klientów, którzy nie mieli kontaktu z Twoją marką to posty na blogu. Posty na blogu, które odpowiadają na często zadawane pytania w Twojej niszy, przyniosą najlepsze rezultaty. Wyniki te mogą nie być natychmiastowe, ale z czasem mogą stać się stronami, które przyciągają największy ruch do Twojego sklepu.

Pisanie treści, które odpowiadają na pytania zadawane przez klientów, powinno zawsze być Twoim najwyższym priorytetem. Jeśli możesz połączyć tę treść z jednym ze swoich produktów, jeszcze lepiej. Biorąc to pod uwagę, nie pisz każdego posta na blogu jako zachęty do sprzedaży swoich produktów. Bądź autentyczny, przejrzysty i, co najważniejsze, pomocny, a zobaczysz wzrost ruchu organicznego w Twoim sklepie.

Stań się ekspertem

Stanie się ekspertem w swojej niszy to świetny sposób na zdobycie zaufania potencjalnych klientów. Nie pisz tylko o swoich produktach — pisz także na tematy z nimi związane. Okazywanie zainteresowania poprawą życia Twoich klientów zdziała cuda dla Twojej marki.

O twoich produktach bardziej szczegółowo

Podczas pisania opisów produktów kuszące może być uwzględnienie każdego szczegółu i przeznaczenia Twoich produktów. Nie rób tego. Twoje opisy produktów powinny być zwięzłe i ukierunkowane na sprzedaż.  Posty na blogu to świetna okazja, aby głębiej zagłębić się w to, jak mogą być używane Twoje produkty i pokazać, w jaki sposób klienci korzystają z Twoich produktów.

Podobne wpisy