Bardzo niewiele sklepów internetowych może  pochwalić się doskonałą kondycją, wykazując zdrowe  zyski z perspektywą dalszych wzrostów oraz być przygotowaną do sprzedaży w dowolnym momencie. Każdy sklep ma obszary problemowe  które powodują problem ze znalezieniem kupca oraz wzbudzają brak zaufania do oferty po stronie kupujących.   Zidentyfikowanie i problemów w odpowiednim momencie może sprawić wielką różnicę  w wycenie oraz czasie potrzebnym na  wyszukanie kupca który będzie chciał zapłacić za sklep internetowy.

Samodzielna identyfikacja problemów dla wielu właścicieli firm, jest  trudnym zadaniem.  Z jednej strony są zajęci codzienną działalnością operacyjną a z drugiej mają emocjonalny stosunek do swojego sklepu. Niemalże jak do dzieci.  Kupującego, który ma zapłacić wielokrotność swoich rocznych zarobków czuje ryzyko  i to wzbudza jego niepokój. Dlatego należy  spojrzeć na sklep  z perspektywy kupującego i wskazać obecnemu właścicielowi co można być postrzegać jako zagrożenia.  W ramach standardowego procesu wyceny identyfikujemy najczęstsze ryzyka i staramy się pomóc je zneutralizować.

Przykładem takiego  ryzyka jest na przykład brak dywersyfikacji ruchu czyli ograniczone kanały pozyskiwania nowych klientów. Jeżeli sklep  opiera się pozyskuje ruch wyłącznie z pozycjonowania kilku słów kluczowych w Google  to ważne jest abyś   miał również alternatywnie system zbierania adresów e-mail czy uruchomione  kampanie PPC.

 

Jest tylko jeden powód dla którego ktoś kupi twój sklep  – dowiedz się więcej: 

 

EBOOK – JAK SPRZEDAĆ SKLEP INTERNETOWY za 125 000 zł?