Problemy przy sprzedaży sklepu
Bardzo niewiele sklepów internetowych może pochwalić się doskonałą kondycją, wykazując zdrowe zyski z perspektywą dalszych wzrostów oraz być przygotowaną do sprzedaży w dowolnym momencie. Każdy sklep ma obszary problemowe które powodują problem ze znalezieniem kupca oraz wzbudzają brak zaufania do oferty po stronie kupujących. Zidentyfikowanie i problemów w odpowiednim momencie może sprawić wielką różnicę w wycenie oraz czasie potrzebnym na wyszukanie kupca który będzie chciał zapłacić za sklep internetowy.
Samodzielna identyfikacja problemów dla wielu właścicieli firm, jest trudnym zadaniem. Z jednej strony są zajęci codzienną działalnością operacyjną a z drugiej mają emocjonalny stosunek do swojego sklepu. Niemalże jak do dzieci. Kupującego, który ma zapłacić wielokrotność swoich rocznych zarobków czuje ryzyko i to wzbudza jego niepokój. Dlatego należy spojrzeć na sklep z perspektywy kupującego i wskazać obecnemu właścicielowi co można być postrzegać jako zagrożenia. W ramach standardowego procesu wyceny identyfikujemy najczęstsze ryzyka i staramy się pomóc je zneutralizować.
Przykładem takiego ryzyka jest na przykład brak dywersyfikacji ruchu czyli ograniczone kanały pozyskiwania nowych klientów. Jeżeli sklep opiera się pozyskuje ruch wyłącznie z pozycjonowania kilku słów kluczowych w Google to ważne jest abyś miał również alternatywnie system zbierania adresów e-mail czy uruchomione kampanie PPC.