Zakup sklepu w modelu dropshipping

Sklepy dropshipping stanowią ponad 30% wszystkich sklepów eCommerce na całym świecie. Ten model biznesowy zyskuje na popularności, głównie ze względu na łatwość konfiguracji i niskie koszty. Zakup sklepu w modelu dropshipping wymaga to jednak wielu prac przygotowawczych, zanim będzie można uruchomić i zacząć osiągać sprzedaż i zyski. Większość ludzi nie ma czasu ani doświadczenia, aby zrobić to samodzielnie. Mogą więc zamiast tego kupować już istniejące sklepy.

Istnieją różne platformy, za pośrednictwem których możesz kupować i sprzedawać sklepy dropshipping. Aby jednak uzyskać najlepszą ofertę, musisz wiedzieć, na co zwracać uwagę, aby uniknąć oszustwa.

Kiedy warto kupić sklep dropshipping?

Wielu ekspertów ds. dropshippingu wciąż zastanawia się, czy lepiej kupić uznany sklep dropshipping, czy zbudować go od podstaw. Cóż, to zależy od twojej wyjątkowej sytuacji. Rozważ te czynniki, jeśli myślisz o zakupie sklepu dropshipping.

Znajomość Dropshippingu / ecommerce

Zanim zainwestujesz w jakikolwiek biznes online, a zwłaszcza sklep dropshipping, upewnij się, że posiadasz odpowiednią wiedzę w tej dziedzinie. Dropshipping nie jest sposobem na szybkie wzbogacenie się, jak wielu się wydaje. Wymaga praktycznej wiedzy z zakresu marketingu, lejków sprzedażowych itp.

Ponadto różne sklepy działają inaczej. Niektórzy posiadają zapasy, inni sprzedają bezpośrednio za pośrednictwem producentów, m.in. Wiedząc, jak działa każdy model, będziesz mógł wykorzystać zasoby sklepu do zwiększenia sprzedaży i rentowności.

Strumienie ruchu i zysków

Kupując sklep dropshipping, przejmujesz jego działalność. Tak więc robienie tego ma sens tylko wtedy, gdy wiesz, jak go obsługiwać. Musisz wiedzieć, jak utrzymać istniejący ruch, a nawet przyciągnąć więcej. Bez tych strategii uruchomisz sklep wkrótce po przejęciu.

Dobrym pomysłem jest kupowanie witryny, której źródła ruchu znasz. Daje doskonały start do utrzymania sprzedaży i zysków. Na przykład, jeśli poprzedni właściciel polegał na mediach społecznościowych w zakresie ruchu, a ty po zakupie sklepu zaczniesz koncentrować się na marketingu w wyszukiwarkach – może się okazać, że zyski znikną.

Znajomość branży

Dobrym pomysłem jest zakup sklepu dropshipping tylko wtedy, gdy znasz się na niszy branżowej. Nawet bez wcześniejszego doświadczenia możesz przeprowadzić niezbędne badania produktów i rynku, aby zrozumieć, jak to działa.

Znajomość branży pomaga opracowywać lepsze strategie rozwoju firmy. W przeciwnym razie to tylko kwestia czasu, zanim sklep przestanie działać.

Zakup sklepu w modelu dropshipping – Zalety

Kupno sklepu dropshipping umożliwia szybsze prowadzenie w pełni sprawnego biznesu. Otrzymasz w pełni zaprojektowaną witrynę z dostępnymi produktami, dostawcami, a nawet klientami.

Początkowa konfiguracja jest zwykle najtrudniejsza dla nowych dropshipperów bez wiedzy technicznej. Ale już zrobiony sklep oszczędza ci tego kłopotu. Twoim głównym wyzwaniem staje się stworzenie odpowiedniej strategii marketingowej, aby rozwijać nowy biznes. Możesz jednak dostosować witrynę, jeśli zajdzie taka potrzeba. Czasu i kosztów to wciąż mniej niż robienie wszystkiego od zera.

Niskie koszty nabycia

Dropshipping jako firma jest jednym z najniższych dostępnych modeli biznesowych eCommerce. Nie będziesz musiał kupować i przechowywać produktów. Dzięki dropshippingowi musisz kupować u swojego dostawcy tylko wtedy, gdy konsument złoży zamówienie. Następnie zamówienia są wysyłane bezpośrednio do klienta.

Kiedy kupujesz sklep dropshipping, często jest on już skonfigurowany, z dostawcami, wdrożoną strategią marketingową, systemem zamówień, między innymi. Jednorazowa opłata za sklep pozwala zaoszczędzić wszystkie dodatkowe koszty związane z założeniem nowego sklepu i pozyskaniem pierwszych klientów.

Na przykład możesz uzyskać funkcjonalny sklep już za 50 000 zł, z wypozycjonowaną nazwą domeny i ustawionymi wszystkimi szczegółami technicznymi. Zbudowanie sklepu od zera do tego poziomu będzie zwykle kosztować znacznie więcej czasu i pieniędzy.

Zakup sklepu dropshipping jest idealny, jeśli brakuje Ci wiedzy technicznej, aby samodzielnie założyć stronę.  Kupując już gotowy sklep, unikasz tego wszystkiego i przechodzisz od razu do części sprzedażowej.

Zakup sklepu w modelu dropshipping – Wady

Jednym z głównych problemów przy zakupie sklepu dropshipping jest to, że nie wiesz, co robił poprzedni właściciel. Nie znasz relacji, jaką mieli ze swoimi klientami.

Kupno witryny dropshipping pozbawia Cię możliwości zaprojektowania i stworzenia własnej marki za jej pośrednictwem. Jeśli jest to dla Ciebie ważne, może być konieczne przeprojektowanie go po zakupie. To może być spora niedogodność.

Co więcej, jeśli chcesz zachować witrynę taką, jaka jest, może to być ogólna witryna, która tak naprawdę nie wyróżnia się na tle konkurencji. Dzieje się tak często w przypadku witryn pod klucz, ponieważ właściciele wkładają jak najmniej wysiłku i po prostu dążą do odsprzedaży swoich sklepów.

Często ludzie sprzedają swoje witryny dropshipping, ponieważ produkty nie są już modne lub nie ma miejsca na wzrost. Tak więc bez takich informacji łatwo jest kupić kosztowną stronę internetową, która zamiast tego przynosi straty.

Sprzedawcy sklepów dropshipping czasami zawyżają swoje zyski lub przeceniają swoje sklepy. Nie możesz być pewien, czy strona internetowa jest tak dochodowa, jak się wydaje, chyba że zagłębisz się głęboko.

W związku z tym możesz łatwo kupić sklep, który nie zarabia żadnych pieniędzy. Czasami mogą sprzedawać, ponieważ nie zarabiają na witrynie.

Zakup sklepu dropshipping może być stromym zboczem, chyba że wiesz, na co zwrócić uwagę. Możesz łatwo przepłacić za stronę. Jakie są więc najważniejsze kryteria zakupu sklepu dropshipping?

Sprawdź konto reklamowe

Najpierw musisz ocenić konto Google Ads sklepu dropshipping, który chcesz kupić. Wydatki na reklamę w celu pozyskania klientów wskazują, jak dobrze witryna radzi sobie w pozyskiwaniu klientów. Dlaczego to jest ważne?

Niski koszt pozyskania klienta wskazywałby, jak duży ruch można skalować w witrynie , co przekłada się na potencjalną sprzedaż.

Witryna o wysokim koszcie pozyskania klienta może nie oferować wystarczającej ilości miejsca do skalowania. Potrzebujesz sklepu i niszy, które klienci mogą łatwo znaleźć, a tym samym kupić.

Reputacja online i relacje z klientami mają kluczowe znaczenie dla każdego sklepu eCommerce. Chcesz mieć pewność, że witryna ma doskonałą reputację online i uzyskuje przyzwoity ruch odsyłający. Tak więc przed zakupem sprawdź witrynę z punktu widzenia konsumenta. Przeczytaj wszystkie dostępne recenzje, zarówno w Google, jak i w samej witrynie. Spostrzeżenia klientów określą potencjał witryny do zwiększenia sprzedaży.

Uważaj jednak na fałszywe recenzje. Niektórzy pozbawieni skrupułów sprzedawcy online płacą za fałszywe recenzje, aby zachęcić klientów. Istnieje jednak kilka sposobów, aby łatwo je znaleźć.

Często produkty osiągają limit wzrostu sprzedaży i przestają przynosić zyski, co powoduje, że właściciele witryn sprzedają swoje sklepy. Jest to powszechne w przypadku produktów modnych lub sezonowych. Dlatego chcesz przeprowadzić badania i upewnić się, że będziesz w stanie rozwinąć firmę w ciągu kilku miesięcy i odzyskać swoje pieniądze.

Niektóre typowe narzędzia, które możesz wziąć pod uwagę przy badaniu produktów, to:

  • Google Trends: pomaga znaleźć hasła/produkty, których klienci najczęściej szukają.
  • TradeWatch: pomaga sprawdzić sprzedaż danego produktu lub kategorii
  • Planer słów kluczowych Google Ads – pokazuje zainteresowanie słowem kluczowym

Przed zakupem sklepu dropshipping musisz poważnie rozważyć transparentność sprzedawcy.

Co otrzymujesz w ramach ceny? Kilka podstawowych elementów, które musisz wziąć pod uwagę, to:

  • Listy e-mailowe
  • Listy dostawców
  • Konta w mediach społecznościowych
  • Magazyn fizyczny
  • Zasoby marki, takie jak logo
  • Nazwa domeny

Większość z tych elementów jest niezbędna do rozpoczęcia pracy ze sklepem dropshipping, zwłaszcza jeśli sam go nie zbudowałeś. Czasami sprzedawcy mogą odmówić Ci ich przekazania. Chociaż jest to ich prawo, powinno to być sygnałem ostrzegawczym. Oznaczałoby to zasadniczo, że zaczniesz od zera podstawową część dropshippingu, czyli marketing.

Zakup sklepu w modelu dropshipping – wycena sklepu dropshipping?

Istnieje wiele narzędzi używanych przez sprzedawców do określenia wartości ich witryny przed wprowadzeniem jej na rynek. Jednak główne czynniki wpływające na tę liczbę to:

  • Branża witryn internetowych: wartość witryny internetowej zależy od branży. Niektóre nisze mają obszerne rynki i ceny sprzedaży, co czyni je stosunkowo bardziej wartościowymi
  • Wiek witryny: im starsza witryna, zwykle tym więcej będzie kosztować. Starsze witryny mają stosunkowo stabilne wartości sprzedaży. Możesz szybko ocenić ich wartość. Z drugiej strony nowsze strony internetowe często nie mają historii sukcesu sprzedaży.
  • Miesięczne/roczne zarobki: witryny są również wyceniane na podstawie zysków netto z ostatnich 12 miesięcy. Mając z góry określoną wielokrotność, możesz obliczyć wartość przez:

Wycena (Cena sklepu) = Roczny zysk netto X MNOŻNIK+ Wartość magazynu

Gdzie kupić znane sklepy Dropshipping?

Zazwyczaj istnieją dwa główne sposoby zakupu uznanego sklepu dropshipping.

W umowach prywatnych kontaktujesz się bezpośrednio z właścicielem sklepu, który chcesz przejąć, lub odwrotnie. Oboje możecie porozmawiać i uzgodnić cenę, a następnie przenieść stronę i płatności.

Chociaż wielu kupujących wybiera ten sposób, może ona nie być najbardziej wydajna. Bezpośrednie kontaktowanie się ze sprzedawcą może spowodować wiele problemów, takich jak wycena, komunikacja, przeniesienie strony internetowej itp. W przypadku sprzedawców pozbawionych skrupułów łatwo jest również zostać oszukanym.

Gotowy do zakupu sklepu Dropshiping?

Zakup sklepu dropshipping to intratne przedsięwzięcie biznesowe, ale tylko wtedy, gdy masz odpowiednie narzędzia i informacje, aby to zadziałało. Uzyskanie najlepszych ofert sprawi, że będziesz odnoszącym sukcesy przedsiębiorcą eCommerce, ale niewłaściwe mogą przynieść ogromne straty.

Podobne wpisy