Jak sprzedać sklep internetowy ?
Jak sprzedać sklep internetowy? Czy zastanawiasz się ile jest wart Twój sklep? Ci chce kupić inwestor? Gdzie wyszukać najlepszych potencjalnych klientów? Być może nie dziś ale za jakiś czas będziesz chciał lub zostaniesz zmuszony do sprzedaży swojego sklepu i wtedy ten plan pomoże ci w zdobyciu ewentualnego nabywcy.
Oto najprostszy obraz etapów jaki należy przejść aby sprzedać sklep internetowy?

Przygotowanie sklepu do sprzedaży – Audyt i poprawa wskaźników w sklepie
Optymalizacja procedur – pokaż kupującemu że twoja obecność nie jest wymagana po zakupie sklepu. Jeśli planujesz istotne zmian w modelu biznesowym to wykonaj je teraz ponieważ kupujący będzie chciał widzieć efekty tych zmian przynajmniej przez okres 6 miesięcy. Podkręcenie wyników sprzedaży to zadanie numer 1 aby co miesiąc przez 12 miesięcy wykazywać wyższy dochód niż rok wcześniej w analogicznym okresie. Wyeliminuj wydatki osobiste
dowiedz się więcej: Przygotowanie sklepu do sprzedaży – Audyt i poprawa wskaźników w sklepie
Wycena sklepu internetowego
Przygotowując wstępną wycenę sklepu internetowego dokonujemy przeglądu całościowego obrazu firmy oraz warunków w jakich działa aby oszacować realność sprzedaży. Przygotowując wstępną wycenę chcemy wskazać potencjalne obszary do podniesienia wartości sklepu a z drugiej chcemy dostarczyć potencjalnym inwestorom rzetelnych informacji o rentowności sklepu.
Wartość sklepu nie opiera się na indywidualnej ocenie właściciela (to cena emocjonalna), wartość zależy od ceny innych sklepów internetowych. Cena nabycia to cena korzyści większych niż oferowane przez innych sprzedających. Im więcej korzyści posiada sklep tym szybciej znajdzie się kupiec. Kupujący mają różne motywacje do zakupu ale w końcu są świadomi wartości zwrotu z inwestycji. Kupują sklep aby mieć zysk. Jeżeli nie widzą tego zysku nie będą zainteresowani transakcją.
dowiedz się więcej: Wycena sklepu internetowego
Negocjacje przy sprzedaży sklepu internetowego
Na rynku znajduje się wiele ofert sprzedaży sklepów, w opisach których pojawia się wyjątkowo często informacja o powodach sprzedaży: nie mam czasu się zajmować tym biznesem. To jest jedna z pierwszych informacji jakie w oczach kupującego zapala lampkę ostrzegawczą. Każdy kto prowadzi biznes wie, że aby firma rosła trzeba poświęcać czas. W praktyce nie poświęcamy czasu na rzeczy, które nie są dla nas wystarczająco dochodowe. Dlatego przygotuj się do negocjacji.
dowiedz się więcej: Negocjacje przy sprzedaży sklepu internetowego
Umowa sprzedaży sklepu internetowego
W zależności od ustaleń umowy na tym etapie sprzedawca współpracuje bezpośrednio z nowym właścicielem sklepu przekazując poszczególne procesy. To etap, w czasie którego przekazywana jest pełna procedura w jaki sposób prowadzić sklep internetowy, zgodnie z którą prowadził go poprzedni właściciel. Często na tym etapie odbywa się szkolenie które pozwala przekazać praktyczna wiedzę poprzedniego właściciela. Okres współpracy trwa od 2 tygodni do nawet 3 miesięcy i obejmuje szeroko pojęte wsparcie dla nowego właściciela.
Pobierz wzór umowy: Umowa sprzedaży sklepu internetowego