Najprostsza strategia dla sklepu: testuj

Nie ważne ile książek przeczytasz i ile konferencji zaliczysz, podstawa każdego przedsięwzięcia powinna być taka sama.  Załóż sklep internetowy a  następnie ciągle badaj i testuj. Żaden guru ani żaden audyt ani  żaden biznes plan nie zadziała ponieważ każdy sklep przyciąga innych klientów. Nie ma innego sposobu na podnoszenie konwersji jak wdrożenie zmiany + badanie jej skutków. Zmianę zawsze można ulepszyć lub cofnąć.

Internet zmienia się tak szybko że nawet specjaliści czasem nie nadążają za zmianami. Jeszcze 2 lata temu panował boom na zakupy grupowe a dziś już ich praktycznie niema. Dlatego musisz ciągle słuchać swoich klientów a każdą uwagę weryfikować czy przypadkiem nie jest tak że dana krytyczna uwaga może pojawić się ze strony setek innych klientów.  Ci którzy ignorują opinie klientów, tak było w przypadku zakupów grupowych wypadaj z rynku.

Zawsze wykonaj prosty test w celu weryfikacji rynku przed zainwestowaniem dużych środków w uruchomienie projektu na pełną skalę. Po uruchomieniu prototypu wykonuj badania i testy aby   znaleźć ulepszenia lub uniknąć katastrofy . Ale nie popadaj w samozachwyt,  bo za chwilę, miesiąc, dwa czy za pół roku może się okazać, że poprzedni wynik w obliczu nowych informacji   już nie są prawdziwe. Dlatego ciągle zbieraj informacje .

W sieci dostępne są różne  opracowania przypadków, wyniki badań. Pamiętaj jednak, że jeśli widzisz coś, co działało dla innej firmy , to nie znaczy, będzie działać dla Ciebie. Poznawaj nowe koncepcje, traktuj je jako hipotezy ale weryfikuj je testami czy w twoim kontekście w twoim sklepie zadziałają.

I ostatnia rzecz, testuj jedną rzecz na raz, w pierwszej kolejności koncentrują się na  kluczowych z punktu widzenia klienta, to miejsca takie jak koszyk, proces składania zamówienia.

Jeżeli chciałbyś abyśmy wytłumaczyli w twojej firmie jak wykonywać testy lub pomogli w ich przeprowadzeniu, napisz do nas, pomożemy.