Jak uruchomić sklep internetowy za pomocą WordPress?  Aby sprzedawać swoje produkty z WordPress, wystarczy że kupisz domenę i hosting a następnie zainstalujesz WordPress. WordPress to popularna, potężna i skalowalna platforma, więc nic dziwnego, że chcesz stworzyć witrynę e-commerce opartą o ten popularny silnik do zarządzania treścią. Ale aby stworzyć udany sklep internetowy na WordPressie, potrzebujesz również dobrego hostingu i niezawodnych wtyczek.

Oto dziewięć kroków do uruchomienia witryny e-commerce z WordPress:

  1. Zarezerwuj idealną nazwę domeny
  2. Wykup serwer u dostawcy hostingu
  3. Zainstaluj WordPressa
  4. Zainstaluj i skonfiguruj WooCommerce
  5. Wybierz motyw graficzny
  6. Dodaj produkty
  7. Zainstaluj dodatkowe wtyczki
  8. Zaproś klientów do sklepu

Nazwę domeny możesz kupić u operatorów takich OVH. Jeśli masz szczęście, znajdziesz nazwę którego szukasz, jeśli nie masz tyle szczęścia, wymarzona nazwa domeny może być niedostępna lub dostępna w odsprzedaży po znacznie wyższej cenie.  Ogólnie dobrym pomysłem jest, aby nazwa domeny była jak najbardziej zbliżona do nazwy marki, a także była krótka i niezapomniana.

Każda strona internetowa wymaga hostingu.  Jeśli chodzi o wybór najlepszego dostawcy hostingu, a także rodzaju hostingu, którego faktycznie potrzebujesz, musisz pomyśleć o rodzaju sklepu, który budujesz.

Istnieją dwa główne sposoby instalacji WordPressa

  1. Instalacja „jednym kliknięciem” za pośrednictwem panelu firmy hostingowej
  2. Ręczne pobieranie WordPressa, a następnie przesyłanie go na konto hostingowe

Po zarejestrowaniu się u dostawcy hostingu, który oferuje tego rodzaju instalację, w zasadzie wszystko, co musisz zrobić, to przejść do pulpitu hostingowego i nacisnąć przycisk „Zainstaluj WordPress”.

 

 

WooCommerce to najpopularniejsza wtyczka WordPress do aktywacji funkcji e-commerce do Twojej witryny.  Na początek jest całkowicie bezpłatna. Podobnie jak sam WordPress, WooCommerce jest platformą typu open source zbudowaną przez społeczność. Chociaż być może będziesz musiał zapłacić za niektóre „rozszerzenia / wtyczki” możesz zmienić swoją witrynę w sklep internetowy bez wydawania złotówki. WooCommerce pozwoli ci stworzyć:

  • Strony produktów
  • Strony Koszyka i płatności
  • Przyjąć płatności od klientów
  • Ustawić formy wysyłki i drukowanie etykiet
  • Łatwo połączy sklep z Google Analytics, Facebook itp

Jeśli chcesz przejść cały proces konfiguracji sklepu krok po kroku

wykorzystaj darmowe szkolenie jak uruchomić sklep internetowy

Twój „motyw czyli projekt graficzny” będzie działał jako podstawowy projekt dla wszystkich treści internetowych. Piękno WordPressa polega na tym, że Twoja witryna jest całkowicie konfigurowalna – edytując lub dodając do kodu HTML witryny, możesz łatwo otrzymać coś, co w niczym nie przypomina oryginalnego projektu.  Wybierz motyw, który Ci się podoba, a który będzie dobrze pasował do Twojej witryny e-commerce – nawet jeśli oznacza to rozpryskiwanie się na szablonie premium z witryny innej firmy. Polecam motyw Avada Na dłuższą metę zaoszczędzi ci to masę pracy!

Dodanie nowego produktu do WooCommerce

Do każdego przesłanego produktu będziesz potrzebować następujących rzeczy:

  • Nazwa produktu
  • Cena
  • Zdjęcie główne produktu
  • Dodatkowe zdjęcia produktów
  • Opis produktu
  • Krótki opis produktu
  • Kategoria produktu

Po dodaniu tych kluczowych informacji możesz dodać więcej informacji:

  • magazyn
  • wysyłka
  • polecane produkty
  • dodatkowe atrybuty produktu

Oprócz WooCommerce, potrzebujesz trzy DARMOWE wtyczki, które naprawdę niezbędne dla sklepów internetowych:

Yoast najlepsza wtyczka SEO  przydatna wtyczka, która pomoże Ci wspiąć się w rankingach wyszukiwarek, dając Ci najlepszą możliwą szansę na zapewnienie sobie miejsca na pierwszej stronie.

MAILERLITE https://www.mailerlite.com/ do zbierani adresów email i wysłania newsletterów – korzyści z email marketingu

PRZELEWY 24 https://przelewy24.pl/  – system przyjmowania płatności od klientów obsługujący wszystkie polskie banki, blik i karty płatnicze.

Opisy produktów

Powinny być krótkie, ale pomocne – i, jak sugeruje nazwa, opisowe. Pomyśl o wszystkim, co chciałbyś wiedzieć, kupując ten produkt dla siebie, zwłaszcza o rzeczach, które nie są widoczne na zdjęciach produktów. Użyj punktorów, aby oddzielić informacje i zachować spójność formatowania i informacji we wszystkich produktach.

 

Zdjęcia produktów

Jakość zdjęć Twoich produktów może naprawdę zepsuć Twoją witrynę. Aby uzyskać najlepsze wyniki, użyj dobrej jakości aparatu i prostego tła. Ogólna zasada brzmi „im więcej zdjęć produktowych, tym lepiej”. Podobnie jak w przypadku opisów, zadbaj o spójność zdjęć produktów, aby witryna wyglądała elegancko.

Polityka prywatności i regulamin sklepu

WordPress poprosi Cię o wybranie strony z polityką prywatności przed opublikowaniem witryny. Na szczęście dostępny jest przydatny szablon do naśladowania. Po prostu przejdź do „Ustawienia”, następnie „Prywatność”, a następnie kliknij „Sprawdź nasz przewodnik”. Po zapisaniu wystarczy wybrać odpowiednią stronę z menu rozwijanego poniżej. Możesz też zakupić gotowe dokumenty  w WPDESK https://www.wpdesk.pl/sklep/wp-legal/

Ten przewodnik miał być jak najprostszy, ale w rzeczywistości WordPress najlepiej nadaje się dla osób z pewnym doświadczeniem technicznym. Jeśli nie masz takich umiejętności to, nie martw się – ZAMÓW SKLEP POD KLUCZ  wraz ze szkoleniem, zaprojektowany tak, aby były łatwy w użyciu  i sprzedawał jak najwięcej.