Jak zaprojektować logo sklepu – Canva

Jak zaprojektować logo kiedy nie jesteś grafikiem? Projektowanie logo nie musi być trudne. Kreator logo Canva zapewnia wszystkie składniki potrzebne do stworzenia niestandardowego logo, szybko i bezpłatnie. Dowiedz się, jak z łatwością zaprojektować logo online.

Łatwe projektowanie logo

Twoje logo to twarz Twojej firmy. Rozpocznij nowe przedsięwzięcie we właściwy sposób dzięki profesjonalnemu logo. Brak doświadczenia w projektowaniu? Nie ma problemu. Kreator i edytor logo Canva jest przeznaczony dla osób nie będących projektantami: po prostu przeciągnij i upuść. Po zakończeniu możesz pobrać nowe logo — lub wydrukować je na wizytówkach, papierze firmowym i innych materiałach. Możliwości są nieograniczone.

Jak zrobić logo

  1. Otwórz serwis Canva Uruchom serwis Canva i wyszukaj „Logo”, aby rozpocząć tworzenie własnego.
  2. Wybierz profesjonalny szablon Przejrzyj ogromną bibliotekę szablonów logo Canva, aby dostosować je do własnych potrzeb. Znajdź układy logo dla różnych firm i potrzeb, takich jak gry, jedzenie i picie, sport i nie tylko.
  3. Dostosuj swój projekt logo Upewnij się, że Twoje logo jest naprawdę widoczne w marce, dostosowując wszystko w projekcie. Zamień czcionki, zmień kombinacje kolorów i dodaj własny tekst i obrazy, aby Twoje logo odzwierciedlało Twój biznes.
  4. Bądź kreatywny dzięki większej liczbie funkcji projektowych Narzędzie „przeciągnij i upuść” sprawia, że ​​projektowanie logo jest łatwe i przyjemne. Przeszukuj miliony ikon, obrazów, naklejek i wektorów, których możesz użyć. Eksperymentuj z narzędziami, takimi jak odwracanie obrazu, filtr zdjęć i animacja, aby dodać więcej pikanterii.
  5. Pobieraj, udostępniaj i buduj tożsamość marki Gdy już będziesz zadowolony ze swojego logo, umieść je na wszystkich materiałach marketingowych i brandingowych! Zapisz go jako plik JPEG, PNG lub nawet PDF do wydrukowania. Udostępniaj je na wszystkich platformach społecznościowych bezpośrednio z serwisu Canva.
jak zaprojektować logo sklepu

Jak zaprojektować logo? Kolory Twojej marki komunikują istotę Twojej marki. Czy twój jest odważny i jasny, czy tradycyjny i wyrafinowany? Zastanów się, co chcesz powiedzieć o swojej marce, a następnie wybierz kolory, które oddadzą odpowiedni wizerunek.

Szablony logo Canva są tworzone przy użyciu kombinacji kolorów zatwierdzonych przez projektantów. A jeśli masz na myśli coś konkretnego, możesz łatwo dostosować kolory w całym projekcie logo.

Świetne logo buduje rozpoznawalność i wzbudza zaufanie. Spraw, aby Twoje logo było niezapomniane, umieszczając obraz, który oddaje istotę Twojej marki.

Canva oferuje obszerną bibliotekę ikon i ilustracji do wyboru. Po prostu wpisz słowo kluczowe w pasku wyszukiwania, wybierz obraz, który najlepiej pasuje do Twojej firmy, a następnie przeciągnij go i upuść w swoim projekcie.

Jaki format pliku graficznego

Teraz, gdy zaprojektowałeś logo, które kochasz, będziesz chciał go używać wszędzie. Więc jakiego formatu pliku powinieneś użyć?

PNG to najlepszy wybór w przypadku większości zastosowań internetowych – zapewnia wyraźniejszy obraz o wyższej jakości niż inne formaty plików. Dodatkową zaletą obrazu PNG jest to, że możesz użyć przezroczystego tła, dzięki czemu Twoje logo może być używane na różnych kolorowych tłach bez niezręcznych kolizji kolorów.

Serwis Canva został stworzony, aby pomóc Ci rozwijać Twoją markę. Jeśli tworzysz start-up, budujesz małą firmę lub marzysz o większej firmie, po utworzeniu logo Canva może pomóc Twojemu zespołowi w tworzeniu eleganckich, markowych projektów z paletami kolorów marki, logo i elementami, które można udostępniać Edytor. Możesz także współpracować w czasie rzeczywistym nad dowolnym projektem, na dowolnym urządzeniu, z dowolnego miejsca.

Co składa się na dobre logo?

Dobre logo są proste i rozpoznawalne, odpowiednie i zapadające w pamięć, skalowalne, ponadczasowe i uniwersalne w formatach internetowych i drukowanych. Swoosh Nike i łuki McDonalds są proste, ale wyjątkowe i przetrwały próbę czasu. Zacznij od koncepcji, a następnie wybierz kolory i czcionkę.

Dlaczego logo jest ważne?

  • Logo zwiększa świadomość marki poprzez:
  • Przyciąganie uwagi ludzi
  • Tworzenie silnego pierwszego wrażenia
  • Oddzielenie Cię od konkurencji
  • Pokazuje, że jesteś profesjonalistą
  • Wyrażanie swojej tożsamości
  • Budowanie lojalności i zaufania
  • Sprawi, że będziesz bardziej niezapomniany
  • Właściwe logo wspiera komunikację wizualną, ale nie poświęca Twojego przekazu na rzecz wymyślnej grafiki.

Jak dobrać kolorystykę logo?

Upewnij się, że Twoje logo wysyła właściwy komunikat, zanim zdecydujesz się na kolory. Jeśli zaczniesz w czerni i bieli, będziesz mógł najpierw skupić się na pomyśle. Następnie możesz wybrać paletę kolorów, aby wyróżnić się na tle konkurencji i stworzyć spójność marki dla siebie lub swojej firmy.

Kolor w logo czarny

Czarny to jeden z najczęściej stosowanych kolorów przy projektowaniu logo, zwłaszcza wśród organizacji, które chcą podkreślić swoje przywiązanie do tradycji.

Kolor w logo niebieski

Niebieski to kolejny z popularnych kolorów logo, wykorzystywany chociażby przez markę Brother. Wskazuje na spokój, dojrzałość, uczciwość, rozsądek oraz inteligencję.

Kolor w logo czerwony

Czerwony to kontrowersyjny kolor, ponieważ może budzić bardzo skrajne skojarzenia – zarówno pasję, jak i złość. Wykorzystany w logo niesie silny przekaz, wyraźnie przyciąga uwagę, jest radosny oraz kojarzy się z nowoczesnością.

Wyrazistość czerwieni powoduje, że zdecydowały się na nią najbardziej rozpoznawalne marki na świecie takie jak Coca-Cola czy Netflix. Dla pokreślenia przekazu można połączyć czerwień z bielą, czernią lub żółcią.

Kolor w logo zielony

Dzięki swojej uniwersalności, zieleń sprawdzi się w różnych markach, gdyż wiąże się ją ze spokojem, zaufaniem i bezpieczeństwem. Poprzez skojarzenie z roślinnością, często stosowany jest w logotypach, które chcą być postrzegane jako ekologiczne, zdrowe i naturalne.

Kolor w logo brązowy

Jako kolor często występujący w naturze, brąz ma podobne konotacje co zieleń i zwykle kojarzy się z produktami organicznymi lub ekologicznymi. Dodatkowo ten kolor najbardziej pasuje do firm oferujących rzeczy przeznaczone do stosowania na świeżym powietrzu, a także do sprzedających brązowe produkty, takie jak kawa czy czekolada.

Kolor w logo pomarańczowy

Pomarańcz to żywy i wesoły kolor. Zazwyczaj nie spotyka się go w logotypach organizacji biznesowych, ani marek o poważnym, luksusowym charakterze. Pomarańcz często wykorzystuje się w markach o przystępnych cenach i solidnej jakości.

Kolor w logo żółty

Kolor żółty w logo kreuje wokół organizacji atmosferę dobrego samopoczucia. Przywodzi na myśl słońce, radość i zabawę. Zwykle wybierają go marki związane z rozrywką, w odróżnieniu od organizacji o poważnym, biznesowym charakterze.

Kolor w logo różowy

Tradycyjnie różowy postrzegany jest jako kolor „kobiecy”. Jednak w ostatnich latach, wraz z nadejściem popularności odcienia „millennial pink”, róż stał się bardziej neutralny płciowo. Różowe logo są wesołe i serdeczne, a przy tym przywołują wspomnienia z dzieciństwa.

Podobne wpisy