Co trzeba zrobić żeby założyć sklep internetowy?

Co trzeba zrobić żeby założyć sklep internetowy?

Co trzeba zrobić żeby założyć sklep internetowy? Z perspektywy kilkunastu lat doświadczenia w sektorze ecommerce wiem, jak założyć sklep internetowy, który ma duże szanse na sukces. Jest to prosty proces, opisany krok po kroku, jak otworzyć sklep internetowy.  Większość Niezależnie od tego, czy zakładasz firmę internetową po raz pierwszy, czy też działasz w ecommerce od jakiegoś czasu, ten przewodnik nauczy Cię, jak założyć sklep internetowy w 6. prostych krokach.

1. Zarejestrowanie działalności gospodarczej

Jeśli poważnie myślisz o prowadzeniu sklepu internetowego, założenie działalności gospodarczej będzie konieczne.  Wprawdzie od 30 kwietnia 2018 r. istnieje możliwość prowadzenia tzw. działalności nierejestrowanej, to obowiązuje tutaj limit osiąganego miesięcznego przychodu (nie dochodu) który wynosi 50% najniższego wynagrodzenia za pracę, czyli w 2022 r. jest to 1505 zł. Łatwo tę sumę przekroczyć, a wtedy i tak działalność trzeba założyć. Możliwych form prowadzenia firmy jest kilka, z czego najpopularniejsza to jednoosobowa działalność gospodarcza.

Następnie wybór obsługi księgowej to kolejna ważna decyzja. Zadanie to warto zlecić biuru księgowemu – polecam usługi online IFIRMA.pl  lub INFAKT.pl  Przy sprzedaży niektórych kategorii produktów bycie VAT-owcem jest obowiązkowe, przy innych nie.    Na początku większość osób nie rejestruje się do obowiązkowego VATu czym wygrywają na cenach produktów w porównaniu do większej konkurencji. Na początku tego podatku nie musisz płacić.

Następnie zgłoszenie w ZUS, jeśli jesteś początkującym przedsiębiorcą, możesz liczyć na ulgi w składkach w początkowym okresie działalności.  I ostatnie zadanie formalne założenie firmowego konta bankowego

2. Analiza rynku czyli co chcesz sprzedawać

Analiza konkurencji i jej działań  to proste zadanie ale żadko kto odrabia pracę domową, sprawdź sklep konkurencji, poznaj opinie, zapisz się na newsletter. Przejrzyj profile w mediach społecznościowych.  Sprawdź ceny konkurencji. Szczególną uwagę zwróć na tych sprzedających, którzy sprzedają najdrożej i postaraj się znaleźć ten czynnik i wykorzystaj go w swojej strategii prowadzenia sklepu.

Stworzenie persony  klientów to uosobienie Twojego klienta . Zastanów się i stwórz personę klienta swojego sklepu.  Jej stworzenie ułatwi Ci dobór sposobów i kanałów komunikacji z Twoją grupą docelową.

3. Nazwa sklepu internetowego / rejestracja domeny

Nazwa domeny musi łatwa do zapisania, wymówienia i powtórzenia. Zwróć uwagę zarówno na formę pisemną, jak i fonetyczną. W obu przypadkach osoba nieznająca wcześniej tej nazwy nie powinna mieć problemu z jej zapisaniem i wymówieniem.  Unikatowa, niepowtarzalna, oryginalna. Nazwa powinna nawiązywać do tego co będziesz sprzedawał.  Dowiedz się więcej z bezpłatnego kursu – jak wybrać nazwę domeny

4. Produkty

Jak ja wybieram produkty wg 7 sprawdzonych reguł, możesz zastosować każdą osobno lub najlepiej wszystkie razem

  • REGUŁA #1
    Wybierz produkty, które sam kochasz, używasz i polecasz – nie ma nic bardziej frustrującego niż sprzedawanie produktów, w które sam nie wierzysz. Energia, jaką wkładasz w przekazanie emocji związanych z produktem musi do ciebie wracać. Jeżeli „wciskasz” klientowi zestaw kluczy samochodowych, które wiesz, że są marnej, jakości to klient to wyczuje, bo widać to na twojej stronie, twojej twarzy i słychać to w rozmowie. Więcej reguła w bezpłatnym Kursie jak założyć sklep 

5. Media społecznościowe

Założenie i uzupełnienie profili na portalach społecznościowych „Zastanów się, gdzie są Twoi klienci i na jakich portalach chcesz prowadzić komunikację z nimi. Pamiętaj, że nie musisz być wszędzie, ale profile możesz założyć również tam, gdzie obecnie nie planujesz się udzielać. Za jakiś czas może się to zmienić i gotowy profil będzie na Ciebie czekał. Polecam ci kurs online – marketing na Facebooku.

Kurs Marketing i sprzedaż na Facebooku pozwala zwiększyć efektywność działań marketingowych na Facebooku. Naucz się skuteczniej wykorzystywać możliwości firmowego fanpage’a do aktywnego pozyskiwania klientów i zwiększania sprzedaży.

Czego się nauczysz:

  • identyfikowania i poprawy błędów, które mogłeś popełnić tworząc fanpage firmowy
  • tworzenia biznesowych treści, które będą aktywnie wspierały sprzedaż
  • wykorzystania różnego rodzaju wpisów: jak wideo, live, karuzela, relacje czy ankieta
  • stosowania Messengera i chatbota do komunikacji i budowania relacji z klientami
  • korzystania z grup facebookowych do pozyskiwania klientów i zwiększania widoczności firmy
  • budowania lejka sprzedażowego i wdrożenia go do strategii firmy
  • przygotowania profilu prywatnego, tak by wspomagał Twój fanpage firmowy
  • podstaw płatnej reklamy na Facebooku

6. Wybór oprogramowania sklepu

Oprogramowanie sklepu internetowego ma ogromny wpływ na to, jak będzie on funkcjonował. Jest to jedna z najważniejszych decyzji, którą musimy podjąć podczas zakładania e-biznesu. Dziś najpopularniejsza opcją jest oprogramowanie w modelu SaaS, czyli na abonament. Płacimy wyłącznie za funkcje, z których będziemy korzystać. Sporą zaletą jest fakt, że nie ma konieczności instalacji platformy. Prosty sklep internetowy na abonament jest niewątpliwą wygodą. Płacimy określona stawkę miesięczną, jednak w ramach usług otrzymujemy m.in. kompleksową pomoc specjalistów, wsparcie w utrzymaniu, darmowe aktualizacje, a także wiele więcej.

Najpopularniejszymi rozwiązaniami na polskim rynku są obecnie: WooCommerce to wtyczka do WordPressa, rozszerzająca funkcjonalności strony www o sklep – tutaj możesz przejść samodzielnie cały proces jak zainstalować sklep